مصر محموله شمش فولاد ایران را توقیف کرد

مقامات گمرک مصر در هفته‌های اخیر یک محموله شمش را توقیف کرده‌اند، زیرا گمان می‌کنند منشأ این مواد با آنچه در اسناد ذکر شده متفاوت است.

مقامات گمرک مصر در هفته‌های اخیر یک محموله شمش را توقیف کرده‌اند، زیرا گمان می‌کنند منشأ این مواد با آنچه در اسناد ذکر شده متفاوت است.

به گزارش آرگوس، در مانیفست محموله شمش، مبدأ بارگیری در امارات ذکر شده است، اما مقامات گمرک مصر گمان می‌کنند که منشأ آن ایران است. این محموله در کشتی MV Destiny با پرچم پاناما بود که در 5 دسامبر به Adabiya در مصر رسید. این کشتی اکنون به سمت Safaga در مصر تغییر مسیر داده است. این کشتی ابتدا در کراچی پاکستان بوده و سپس به بندر منطقه آزاد حمریه در دبی رفته و کمتر از سه روز در آنجا لنگر انداخته بود و ظاهراً محموله را آنجا بارگیری کرده است. این کشتی بین 29 اکتبر و 11 نوامبر هیچ مکانی را فاش نکرده است.

به گفته فعالان بازار، بخشی از 40000 تن محموله تخلیه شده و به مشتریان تحویل داده شده است، اما موجودی 35000 تنی معلق مانده است، در حالی که مقامات مصر از جمله سازمان کل صادرات و کنترل واردات، محموله و اسناد را بررسی کرده‌اند. سازمان کل کنترل صادرات و واردات مصر تأیید کرد که یک محموله توقیف شده است، اما توضیح بیشتری نداد. به گفته منابع مطلع، این کشتی می‌توانست رادار خود را در نزدیکی بندر حمریه خاموش کند، زیرا اغلب اتفاق می‌افتد که در نرم افزار ردیابی، منشاء فولاد ایران را پنهان می‌کنند زیرا برخی بانک‌ها از تأمین مالی آن خودداری می‌کنند.

کشتی دوم از همان فروشنده، MV Diamond A، حامل 20000 تا 22000 تن شمش و میلگرد، می‌تواند به جای مصر، به اردن برود. این کشتی اخیراً در یک بندر کوچک در امارات توقف کرده و از ساعت 18:42 به وقت گرینویچ در 19 دسامبر هیچ مکانی را گزارش نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *