جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 28 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 28 آبان؛ دلارزدایی روسیه جواب داد/ تولید فولاد چین کاهش یافت

تازه ترین خبرها از بازار فولاد از ثبات قیمت اکثر مقاطع فولادی حکایت دارد.

تحلیل روزانه بازار آهن یکشنبه 28 آبان؛ دلارزدایی روسیه جواب داد/ تولید فولاد چین کاهش یافت اخبار احتمال افزایش قیمت آهن

روسیه داد و ستد خود در زمینه فولاد را بدون دلار انجام می‌دهد که این اقدام در راستای دلارزدایی در این کشور است. اقدام بانک مرکزی روسیه به توقف استفاده از دلار آمریکا در مبادلات تجاری نتیجه‌ داد و ارزش روبل (واحد پول روسیه) در ماه نوامبر (آبان، آذر) از دلار آمریکا پیشی گرفت. در سال جاری میلادی، عملکرد دلار آمریکا در برابر روبل فوق‌العاده بود؛ این موضوع باعث شد این ارز به پایین‌ترین حد ارزش خود در ماه گذشته سقوط کند. روسیه که از اعضای بریکس است، به منظور جلوگیری از سقوط روبل، تصمیم گرفت استفاده از دلار آمریکا را در همه مبادلات تجاری متوقف کند که اقدامی نتیجه‌بخش بود. این کشور که از سوی کاخ سفید تحریم شده است، در تلاش است اقتصاد و پول خود را مدیریت ‌کند. دولت پوتین از هر راهی استفاده می‌کند تا اقتصاد خود را سرپا نگه دارد و با تحریم‌ها سقوط نکند.

سری به شرق آسیا بزنیم. به نظر می رسد تمام تلاش های انجام شده توسط دولت چین برای محدود کردن تولید فولاد خام به ثمر نشسته است. بر اساس داده های منتشر شده توسط اداره ملی آمار چین، تولید این کشور در اکتبر 2023 با کاهش 1.8 درصدی نسبت به سال گذشته به کمترین میزان در 10 ماه گذشته یعنی 79.09 میلیون تن رسید. همچنین برای دومین ماه متوالی کاهش سالانه را رقم زد. تولید روزانه فولاد خام در ماه اکتبر با کاهش 186000 تنی نسبت به ماه قبل به 2.55 میلیون تن کاهش یافت که از دسامبر سال گذشته بی سابقه بوده است. در ژانویه تا اکتبر 2023 نیز تولید فولاد خام به 875 میلیون تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل تنها 1.40 درصد افزایش داشت. در ماه اکتبر، مجموعه ای از عوامل تولید را محدود نگه داشت که شامل وضعیت پیچیده بازارهای بین المللی، سیاست های پایدار برای تقویت اقتصاد داخلی، تأثیر سیاست های قبلی، تقاضای پایین دستی پایین تر از حد انتظار و انعطاف پذیری قیمت مواد اولیه بود.

همچنین، با توجه به اینکه دو عامل سیاست‌های حمایتی و صادرات تاکنون نتوانسته‌اند به طور کامل از تقاضا حمایت کنند، به نظر می رسد احتمالاً در سه ماهه اول سال 2024 نیز حمایت های دولتی ادامه یابد و برخی از کاهش احتمالی نرخ‌ بهره در آینده صحبت کرده اند.

از سوی دیگر متوسط قیمت قراضه سنگین کلاس 2 صادراتی ژاپن هفته گذشته کمتر از یک دلار رشد داشته 326 دلار هر تن فوب شنیده شد. آخرین معاملات در ویتنام در 375 تا 380 دلار و 365 تا 366 دلار هر تن سی اف آر تایوان نهایی شده بود. کره ای ها نیز فعلا در بازار صادرات نیستند و از قراضه داخلی خرید می کنند و قیمت قراضه در بازار کره از اواخر اکتبر تاکنون 4 مرتبه افت داشته چون تقاضا کم است.

قابل ذکر است متوسط قیمت قراضه وارداتی سنگین 20-80 در شرق آسیا 2 دلار رشد هفتگی داشته 380 دلار هر تن سی اف آر ثبت شد. قراضه امریکا در 400 دلار سی اف آر ویتنام هم شنیده شده ولی ظاهرا خریدار ندارد و ویتنامی ها برای نیاز سال 2023 خود خرید کرده اند.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟
بررسی بازار آهن در روز یکشنبه نشان می‌دهد، در همین حال، در بازار میلگرد قیمت ها 200 تا 300 تومان کاهش داشتند.

علاوه بر این، در بازار نبشی و ناودانی فروشندگان قیمتی برای محصولات خود اعلام نکردند.

در بازار تیرآهن قیمت محصولات در بخش کیلویی 92 تا 183 تومان کاهش داشته و قیمت محصولات در بخش شاخه ای 64 هزار تومان افت داشته است.

همچنین در بازار پروفیل قیمت محصولات همچون روز قبل اعلام شد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors