افزایش قیمت فولاد در اروپا و خاورمیانه به دنبال محدودیت صدرات فولاد چین

تحلیل S&P Global Platts حاکی از آن است که محدود شدن صادرات فولاد چین باعث افزایش قیمت فولاد در اروپا و خاورمیانه می‌شود.

به گزارش فولادبان؛ بر اساس تحلیل S&P Global Platts، قیمت‌های واردات فولاد به اروپا، خاورمیانه و آفریقا پس از حذف تخفیف مالیات بر ارزش افزوده صادرات کویل نورد سرد و فولاد پوشش‌دار چین از اول آگوست، افزایش می‌یابد.

از آنجا که انتظار می‌رود به دلیل لغو تخفیف مالیاتی صادرات فولاد، حجم صادرات چین محدود شود، فعالان بازار انتظار دارند که عرضه‌کنندگان محصولات فولادی از سایر مناطق با قیمت بالاتر در سطح بین‌المللی رقابت کنند که تأثیر منفی بر بازار اروپا و خاورمیانه خواهد گذاشت.

حذف تخفیف 13 درصدی مالیات بر ارزش افزوده بر روی کویل نورد سرد و محصولات فولادی پوشش‌دار از ماه مه به طور گسترده‌ای توسط بازار پیش‌بینی می‌شد.

چند سالی است که واردات انواع فولاد نورد سرد از چین به اتحادیه اروپا به دلیل اعمال عوارض ضد دامپینگ به حداقل رسیده است، اما این محصولات در بازارهای بین‌المللی رقابت می‌کنند.

یک تاجر ایتالیایی گفت: اگر تخفیف مالیاتی صادرات فولاد چین لغو شود قیمت واردات در ماه سپتامبر بیشتر خواهد شد.

در همین حال، کاهش ظرفیت تولید فولاد در چین انتظار می‌رود قیمت‌ها را بیشتر افزایش دهد.

یک منبع در مرکز خدمات فولاد در ایتالیا هم گفت: من فکر می‌کنم کویل نورد سرد از شرق دور مانند کره جنوبی و ژاپن برای مشتریان اروپایی ضروری خواهد بود.

یکی از تولیدکنندگان کویل پوشش‌دار در خاورمیانه که کویل نورد سرد چین را پردازش می‌کند، می‌گوید: اکثر خوراک‌های کارخانه ما از چین تأمین می‌شود، بنابراین ما به شدت تحت تأثیر این تصمیم قرار خواهیم گرفت. برخی از سفارشات در حال حاضر رزرو شده است، بنابراین مطمئن نیستم که آیا مشتریان می‌خواهند سطوح بالاتر قیمت‌ها را بپذیرند. طبق شرایط توافق ما با کارخانه‌های چینی، موظف به پرداخت این هزینه هستیم. این امر بر قیمت فولاد در جهان تأثیر می‌گذارد. چین یک تولیدکننده بزرگ فولاد است.

یک تولیدکننده کویل پوشش‌دار ترکیه‌ای هم بیان کرد که این امر بر صادرات آنها به اتحادیه اروپا تأثیر خواهد گذاشت و احتمالاً پیشنهادات قیمتی خود را به این منطقه افزایش می‌دهند.

وی افزود: بازار در این ماه به دلیل تعطیلات تابستانی می‌تواند آرام باشد. با این حال، ما انتظار داریم در ماه سپتامبر شاهد بهبود قابل توجه تقاضای اتحادیه اروپا باشیم. فقط تحقیقات دامپینگ کمیسیون اروپا در مورد واردات فولاد گالوانیزه گرم از ترکیه می‌تواند مشکل‌ساز باشد.

اتحادیه اروپا در 24 ژوئن اعلام کرد که تحقیقات خود را در مورد واردات فولاد گالوانیزه گرم از ترکیه و روسیه را آغاز کرده است.

آدیتیا میتال، مدیرعامل ArcelorMittal، در 29 جولای بر اهمیت سیاست مالیاتی چین در زمینه پایداری و ثبات بخشی بازار فولاد جهانی تاکید کرد.

میتال خاطرنشان کرد که در رابطه با تجارت جهانی فولاد، نقش چین که در دهه گذشته صادرکننده اصلی فولاد جهان بوده در حال تغییر است. حذف تخفیف مالیات بر صادرات چین در نیمه اول امسال و پیش‌بینی اجرای این سیاست در ماه آگوست برای برخی محصولات به این معنی است که دیگر انگیزه‌ای برای صادرات فولاد ایجاد نمی‌کند. تغییر در رویکرد صنعت فولاد چین در میزان صادرات این صنعت تأثیر می‌گذارد. اعتقاد ما این است که این امر نیز ناشی از بحث کربن‌زدایی است که همه ما داریم، زیرا در حال حاضر انگیزه کمتری برای ایجاد انتشار کربن در چین وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *