کمیسیون اروپا عوارض ضد دامپینگ بر پیچ‌های وارداتی از چین وضع کرد

کمیسیون اروپا مقرراتی را منتشر کرد که بر اساس آن تعرفه‌های ضد دامپینگ بر برخی پیچ‌های آهنی یا فولادی وارداتی از چین اعمال می‌شود. این عوارض بین 22.1 تا 86.5 درصد تعیین شده است. این اقدامات به دنبال تحقیقاتی است که وجود دامپینگ قابل توجه در بازار را نشان می‌دهد، به طوری که واردات چینی به شدت از قیمت فروش اروپا کمتر شده و درنتیجه به صنعت اتصال‌دهنده‌های اروپایی آسیب می‌رساند.
فولاد چین

کمیسیون اروپا مقرراتی را منتشر کرد که بر اساس آن تعرفه‌های ضد دامپینگ بر برخی پیچ‌های آهنی یا فولادی وارداتی از چین اعمال می‌شود.
به گزارش فولادبان، این عوارض بین 22.1 تا 86.5 درصد تعیین شده است. این اقدامات به دنبال تحقیقاتی است که وجود دامپینگ قابل توجه در بازار را نشان می‌دهد، به طوری که واردات چینی به شدت از قیمت فروش اروپا کمتر شده و درنتیجه به صنعت اتصال‌دهنده‌های اروپایی آسیب می‌رساند.
اتصال‌دهنده‌ها عناصر ضروری برای طیف گسترده‌ای از صنایع هستند، از پیچ‌های ساده تا کاربردهای پیشرفته در صنایع خودرو، هوانوردی و برق. ارزش صنعت اتصال‌دهنده‌های اتحادیه اروپا 3.2 میلیارد یورو است که یک‌دهم آن از چین وارد شده است. بیش از 20000 نفر در سراسر اروپا در کشورهایی مانند ایتالیا، فرانسه، آلمان، لهستان، کرواسی، سوئد و اسپانیا در واحدهای تولید اتصال‌دهنده‌های اتحادیه اروپا که عمدتاً شرکت‌های کوچک و متوسط هستند، مشغول به کارند.
در بیانیه کمیسیون اروپا آمده است:‌ اقدامات ضد دامپینگی، با هدف از بین بردن رقابت ناعادلانه ناشی از دامپینگ قیمت، زمینه بازی برابر را دوباره برقرار می‌کند و به تولیدکنندگان اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد تا در بازار اتحادیه اروپا در شرایطی برابر با مواد وارداتی رقابت کنند. این اقدام تضمین می‌کند که تولید مداوم و سالم در اتحادیه اروپا از اتصال‌دهنده‌ها در همه طیف‌ها، از جمله مواردی که در بخش‌های فناوری پیشرفته مانند خودروسازی و صنایع خودرو استفاده می‌شوند، وجود دارد.
اقدامات ضد دامپینگ اعمال شده تأثیر محدودی بر مصرف‌کنندگان اتصال‌دهنده‌ها در اتحادیه اروپا خواهد داشت. برای اکثریت قریب به اتفاق، اتصال‌دهنده‌ها تنها بخشی جزئی از هزینه کل محصول نهایی خود را نشان می‌دهند. کمبود اتصال‌دهنده‌ها نیز پس از اعمال این عوارض، پیش‌بینی نمی‌شود، زیرا صنعت اتحادیه اروپا ظرفیت تولید مازاد زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *