جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 اسفند 1400 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

بورس ریزش دیروز را جبران کرد/ کمک صنعت خودرو و بانک به شاخص کل

شاخص کل بازار سرمایه راه دیروز رفته خود را امروز برگشت و با کمک رشدهایی که در سهام شرکت‌های خودرویی و بانکی وجود داشت، بالا آمد.

به گزارش فولادبان، در دو روز گذشته، شاهد این بودیم که شاخص کل برای رشد مشکل داشت، ولی امروز وضعیت به گونه دیگری رقم خورد چراکه رشد سهام گروه‌های خودرویی و بانکی باعث شد تا نماگر اصلی بازار نسبت به روزهای گذشته وضعیت بهتری پیدا کند و افت روز گذشته خود را کمی جبران کند. به نظر می‌رسد با توافق بین روسیه و آمریکا برای پایان جنگ اوکراین واکنش‌ها مثبت شده باشند، اما کارشناسان عقیده دارند که حمایت دوباره از بازار به صورت دستوری انجام شده است و بهتر است که سیاست‌گذاران قوانین مشخصی برای بازار سرمایه در نظر بگیرند.

شاخص کل بازار سرمایه با وجود اینکه در دقایق پایانی معاملات اندکی نسبت به اوج امروز خود کاهش یافت، در نهایت کار خود را در منطقه سبز به پایان رساند. نماگر اصلی بورس با رشد 7 هزار و 218 واحدی، در نقطه یک میلیون و 281 هزار و 523 واحدی متوقف شد. شاخص کل اصلی بورس هم با افزایش 3 هزار و 455 واحدی، در ارتفاع 327 هزار و 881 واحدی ایستاد، اما شاخص فلزات اساسی به دلیل افت سهم‌های شاخص‌ساز خود، 5 هزار و 96 واحدی افت کرد و رقم یک میلیون و 41 هزار و 967 واحد را نشان داد.

امروز بیشتر نمادهای پرتراکنش بازار خودرویی بودند و فهرست نمادهای پرتراکنش بورس با نمادهای «خودرو»، «وبملت»، «خساپا»، «وتجارت»، «خپارس»، «خگستر» و «فملی» پر شد. نمادهای «فارس»، «وبملت»، «خودرو»، «وتجارت» و «اخابر» بیشترین اثر مثبت و نمادهای «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را روی شاخص کل گذاشتند.

اکثر نمادهای فولادی در میان نمادهای مثبت بازار قرار داشتند و در این میان، نمادهای «فولاد» و «کویر» افت بیشتری را تجربه کردند. نمادهای «فنورد»، «فجر» و «ذوب» هم رشد مناسبی در قیمت سهام خود داشتند. در میان شرکت‌های معدنی هم، نماد «کچاد» تقاضای بیشتری نسبت به «کگل» داشت و رشد تقریبا ضعیفی را پشت سر گذاشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors