در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛

ناترازی زیرساخت‌های فولاد؛ مسبب کاهش سرمایه‌گذاری‌ها

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران گفت: امروزه به دلیل ناترازی‌ها، در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد و مشکلات موجود باعث مشکل در تولید و صادرات فولاد شده که در نهایت، اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت بد زیرساخت‌ها در صنعت فولاد اظهار داشت: یکی از رسالت‌های دولت‌ها این است از مالیات‌هایی که توسط مردم و تولیدکنندگان دریافت کرده، زیرساخت‌ها را توسعه داده و با انجام این کار به بهبود وضعیت تولید و صادرات کمک کنند. از موارد مهم این زیرساخت‌ها می‌توان به تأمین آب، برق، گاز و بحث حمل و نقل و توسعه بنادر اشاره کرد.

به گفته وی، متاسفانه دولت به دلیل اینکه نقش تصدی‌گری را در حوزه اقتصاد دارد، درآمدهای مالیاتی حتی کفاف هزینه‌های جاری تولیدکنندگان را نمی‌دهد.

رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق ایران ادامه داد: بر همین اساس، پولی باقی نمی‌ماند که دولت آن را صرف نیروگاه‌ها کرده تا بتواند برق مورد نیاز را در تابستان تأمین کند. این اتفاق، باعث می‌شود بسیاری از کارخانجات فولادی به دلیل نبود برق در تابستان یا گاز در زمستان تعطیل شوند؛ چرا که به هر حال در بحث گاز نیز سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد.

شکوری با تأکید بر اینکه امروزه به دلیل ناترازی‌ها، در حوزه حمل و نقل جاده‌ای، ریلی و دریایی سرمایه گذاری صورت نمی‌گیرد، گفت: به هر حال تمام موارد ذکرشده باعث ایجاد مشکل در تولید و صادرات فولاد شده که در نهایت، اقتصاد کشور را دچار مشکل می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، به نظر می‌رسد سیاست‌گذاری‌هایی که در دولت و قانون‌گذاری‌هایی که در مجلس اتفاق می‌افتد، اگر با نظر بخش خصوصی باشد، به توسعه و قدرتمند‌ترشدن اقتصاد کشور کمک خواهد کرد. در غیر اینصورت، نتیجه آن سود کم تولیدکنندگان و کاهش تدریجی حاشیه سود آنها شده که با این نوع سیاست گذاری به حاکمیت آسیب وارد خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *