زنگ پایان معاملات بورس در مدار سرخ/ رشد شاخص فلزات اساسی برخلاف شاخص کل

 فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 17 بهمن 1401 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات به حدود 4 هزار و 439 میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات خرد نیز 4 هزار و 744 میلیارد تومان ثبت شد. همچنین امروز بازار با برتری فروشندگان به پایان رسید به گونه‌ای که حقوقی‌ها 392 میلیارد تومان از حقیقی‎‌ها خرید کردند. با توجه به روند ثبت شده، می‌توان گفت تقریباً از هر 5 نمادی که در محدوده مثبت قرار داشتند، یکی از آن‌ها صف خرید داشت و از هر 4 نماد منفی یکی متحمل صف فروش بود.

از سوی دیگر، تعداد نمادهای مثبت 253 نماد (35 درصد) و تعداد نمادهای منفی 475 نماد ( 65 درصد) در پایان معاملات ثبت شد. ناگفته نماند بانک‌ها، خودرو، فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معامله 386 میلیارد تومان، 265 میلیارد تومان و 220 میلیارد تومان برترین صنایع بازار هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع، شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 2 هزار و 317 واحد افت داشت و به یک میلیون و 537 هزار و 870 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 3 هزار و 914 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 476 هزار و 253 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با رشد یک هزار و 123 واحدی، رقم یک میلیون و 69 هزار و 295 واحد را نشان داد.

نمادهای «میدکو»،«فملی»،«فولاد»،«وبملت»،«شپدیس»،«شپنا»و«وتجارت» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وپترو»،«کطبس»،«وسینا»،«سصفها»و«غالبر» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «فاراک»،«ورنا»،«ولملت»،«وبیمه»و«وساپا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *