بازگشت موفق ایران به بازار جهانی فولاد

تجارت صادراتی ایران در هر دو بخش بیلت و اسلب پس از تعطیلات عید فطر بهبود یافته است.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت(Metal Expert)، قیمت هایی که هفته گذشته مورد بحث قرار گرفته بودند، در قراردادهای اخیر ثابت شده اند، در حالی که مذاکرات برای تناژهای بزرگتر هنوز در حال انجام است. در این هفته، در بخش صادرات بیلت ایران بنابر اخرین قراردادهای انجام شده قیمت در حدود ۴۷۰ دلار بر تن FOB برای حمل و نقل اواخر ماه می به دست آمد، در حالی که هفته گذشته ارزیابی ها تنها به حدس و گمان محدود شده بودند.

شرکت جهان فولاد سیرجان۱۵ هزار تن را با قیمت ۴۶۹ دلار بر تن FOB فروخت و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو نیز ۳۰ هزار تن فولاد میانی را با قیمت حدود ۴۷۰ دلار بر تن FOB معامله کرد. تامین کننده اصلی فولاد میانی ایران، شرکت فولاد خوزستان (KSC) دو مناقصه برای حمل و نقل اوایل ژوئن برای جمع آوری پیشنهادات تا ۲۴ آوریل به اجرا گذاشته است. این کارخانه درحال حاضر ۳۰ هزار تن بیلت دارد و هدف فروش آن را با قیمت ۴۷۵ دلار بر تن FOB قرار داده است. حجم اسلب KSC موجود نیز ۵۰ هزار تن است. وضعیت قیمت در بخش اسلب هنوز مبهم است، اما برخی منابع سطح قیمتی را از سطح بیلت دور نمی دانند.

آخرین فروش فولاد میانی شرکت فولاد مبارکه نیز در آوریل با قیمت ۴۴۰ دلار بر تن FOB گزارش شده است. علاوه بر این، مجتمع فولاد خراسان ۴۵ هزار تن را از طریق بورس کالای ایران برای مقاصد خارجی پیشنهاد داده است. کارخانه برای حداقل ۲۲,۳۰۰ تومان بر کیلوگرم (۴۸۷ دلار بر تن) درب کارخانه هدف گذاری کرده است که ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد. ارزیابی هفتگی متال اکسپرت برای بیلت صادراتی ایران در ۱۸ آوریل ۴۷۳ دلار بر تن FOB باقی مانده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *