آرام شدن بازارهای شمش فولاد آسیا پس از عقب‌نشینی چین

منابع مطلع به Fastmarkets اعلام کردند که سیل خرید شمش فولادی در چین در روز سه‌شنبه 14 سپتامبر پس از کاهش شدید قیمت‌ها در بازارهای آتی این کشور فروکش کرد.

به گزارش فولادبان،در حالی که اعلامیه‌های اخیر در مورد کاهش تولید در چین به شدت به قیمت سنگ‌آهن در این کشور ضربه زده است، تقاضا برای شمش در هفته گذشته تقویت شد زیرا خریداران این ماده را به عنوان جایگزینی آماده در فرآیندهای فولادسازی خود می‌بینند. به گفته منابع مطلع، معاملات در روزهای اخیر برای شمش 3sp منشأ امارات متحده عربی با قیمت 716 دلار به ازای هر تن cfr چین برای حمل در اواسط ماه دسامبر و برای شمش کوره بلند با قیمت 720 دلار به ازای هر تن cfr بسته شده است. این معاملات متعلق به حدود 400000 تن مواد وارداتی بود که هفته گذشته به توافق رسید.

اما یک خریدار چینی گفت در روز سه‌شنبه پس از آن که بیشترین معامله آتی میلگرد برای تحویل در ژانویه در بورس آتی شانگهای 150 یوان (23 دلار) در هر تن کاهش یافت قیمت‌های قابل معامله برای واردات به این کشور، به 705 تا 710 دلار در هر تن cfr چین کاهش یافت.
روز سه‌شنبه ارزیابی قیمت Fastmarkets برای شمش در بازار شمال چین، 5،220 یوان (810 دلار) به ازای هر تن با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بود که 30 یوان نسبت به روز قبل کاهش یافته است.

بدون مالیات بر ارزش افزوده، قیمت شمش در بازار چین 704 دلار به ازای هر تن خواهد بود. چین می‌تواند برای شمش وارداتی 705 تا 710 دلار به ازای هر تن cfr بپردازد اما هیچ محموله‌ای با این قیمت در دسترس نیست. یک خریدار روز سه‌شنبه گفت: تولیدات دو کارخانه بزرگ در جنوب شرقی آسیا تا اواسط ماه دسامبر به فروش رسیده‌اند و آنها عجله‌ای برای کاهش قیمت ندارند.

مدت زمان طولانی برای خرید مواد نیز توسط یک منبع تجاری سنگاپوری مطرح شد.

این معامله‌گر گفت: ما شنیدیم که یک فروشنده بزرگ روسی پس از فروش حدود 80 هزار تن در هفته گذشته، اکنون در حال فروش تولیدات ماه نوامبر خود است.

فشارهای ناشی از خرید چینی‌ها باعث افزایش قیمت شمش در هفته گذشته در فیلیپین شد، اما منابع مطلع پیش‌بینی می‌کنند که در صورت خودداری چین از خرید، قیمت‌ها در چند روز آینده در بازار اصلی خریداران جنوب شرقی آسیا کاهش یابد.

یک منبع تجاری گفت که معامله 10 هزار تن شمش ایرانی با قیمت 695 دلار به ازای هر تن cfr تایلند در اوایل هفته جاری انجام شد که احتمالاً به منظور تکمیل محموله‌ای است که قبلاً رزرو شده بود.

یک منبع تجاری در سنگاپور هم بیان کرد: قیمت میلگرد فیلیپین افزایش نمی‌یابد، بنابراین خریداران در برابر پرداخت هزینه شمش مقاومت نمی‌کنند. ما نمی‌توانیم با چین بازی کنیم. هنگامی که آنها در حال خرید و فروش هستند، بقیه ما در آسیا عمدتاً پشت سر هم می‌نشینیم و تماشا می‌کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *