جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 01 اسفند 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

هشدار آژانس بین‌المللی انرژی درباره کمبود عرضه در زمستان آینده

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی با اشاره به تصمیمات درست اروپا در مورد اطمینان از عرضه انرژی در سال گذشته و خوش‌شانسی این قاره در مورد زمستان معتدل سال جاری و کاهش تقاضا در چین، نسبت‌به کمبود احتمالی انرژی در زمستان آینده هشدار داد.

به گزارش فولادبان به نقل از رویترز، فاتح بیرول، مدیر تاجرایی آژانس بین‌المللی انرژی نسبت‌ به کمبود احتمالی انرژی در زمستان آینده هشدار داد و اظهارداشت: در شرایطی که تقاضا برای انرژی در چین در سال جاری میلادی رو به افزایش است، گاز طبیعی مایع کمی وارد بازار می‌شود.

وی در حاشیه کنفرانس سالانه امنیتی مونیخ گفت: «دولت‌های اروپایی تصمیمات درست بسیاری طی یک‌سال گذشته گرفته‌اند تا از عرضه انرژی مطمئن شوند، تصمیماتی مانند ساخت پایانه‌های ال‌ان‌جی بیشتر جهت جایگزینی گاز روسیه. اما در عین‌حال بسیار هم خوش‌شانس بوده‌اند چون زمستان معتدل تقاضا را پایین آورد و ضعف اقتصاد چین مصرف سوخت در این کشور را به پایین‌ترین رقم طی 40 سال گذشته رساند».

مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی تصریح کرد:«حتی اگر پایانه‌های کافی برای واردات ال‌ان‌جی داشته باشیم، ممکن است گاز کافی برای واردات وجود نداشته باشد و زمستان آینده برای اروپا به‌آسانی امسال نخواهد بود. این واقعیت می‌تواند قیمت‌ها را دوباره افزایش دهد».

 وی تأکید کرد: با وجود تلاش برای ایجاد میادین گازی جدید، بهره‌برداری از آن‌ها سال‌ها طول خواهد کشید. بنابراین خانواده‌ها و شرکت‌ها همچنان باید مصرف خود را پایین بیاورند و حرکت به سمت انرژی‌های تجدیدپذیر هم باید تسریع شود.

همچنین  کلاس مولر، رئیس آژانس شبکه آلمان که بازارهای گاز و برق را در این کشور کنترل می‌کند، گفت:«احتمال کمبود گاز در تابستان و زمستان آینده دور از ذهن نیست، مخصوصاً اینکه آلمان باید ذخایر خود را بدون گاز روسیه پر کند».

وی اضافه کرد: نباید اجازه دهیم سطح ذخایر گاز از 71.52 درصد فعلی پایین‌تر بیاید.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors