در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

تحلیل هفتگی بازار سرمایه از نگاه یک کارشناس/ امید فعالان بورسی به ترقی معاملات هفته آتی

یک کارشناس بازار سرمایه گفت: در صورتی که ریسک حمله اسرائیل را پشت سر بگذاریم و اتفاق خاصی رخ ندهد، به احتمال زیاد در هفته‌های آینده همانند هفته جاری، روند مثبتی در سهم‌های دلاری مانند پتروشیمی، فلزی، معدنی، غذایی و دارویی را شاهد باشیم.

محمدرضا ترابی در گفتگو با فولادبان با تحلیل هفتگی بازار سرمایه مطرح کرد: با توجه به صحبت‌های اخیر مجید عشقی، رئیس سازمان بورس، به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها همت و تلاشی در بازار شکل می‌گیرد که سهامداران و فعالان بورسی از دولت مطالبه کنند. بر همین اساس، در صورتی که ریسک حمله اسرائیل را پشت سر بگذاریم و اتفاق خاصی رخ ندهد، به احتمال زیاد در هفته‌های آینده همانند هفته جاری، روند مثبتی در سهم‌های دلاری مانند پتروشیمی، فلزی، معدنی، غذایی و دارویی را شاهد باشیم.

به گفته وی، فاصله نرخ دلار نیمایی و آزاد نیز افزایش پیدا کرده و نزدیک به ۳۰ هزار تومان شده که به تدریج، دولت باید این فاصله را کاهش دهد؛ کمااینکه نشانه‌هایی از این اقدام وجود دارد.

کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد هفته آتی اتفاقات خوبی در بازار رخ دهد، گفت: با آغاز روند مثبت در چند روز اخیر، با وجود اینکه دامنه نوسان یک درصد شد؛ اما احتمالاً با بازشدن حد نوسان، بازار بتواند حداقل در همان سهم‌های دلاری به روند مثبت ادامه دهد.

ترابی با اشاره به وضعیت ارزش معاملات بیان کرد: در حال حاضر، بورس تهران همچنان حجم معاملات کمی دارد؛ به گونه‌ای که ارزش معاملات کمتر از ۵ هزار میلیارد تومان است؛ اما با توجه به اتفاقاتی که رخ داده، انتظار می‌رود هفته آینده حجم معاملات به بیش از ۵ همت برسد و تا ۱۰ همت نیز این احتمال وجود دارد. البته در مجموع اگر بازار بتواند ۷ یا ۸ همت را رد کند، به تعادل خوبی خواهد رسید.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *