حجم عملیات خاکی معدنی بیش از یک میلیارد مترمکعب است/ تولید ۱۵ نوع ماده معدنی جدید

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود.

به گزارش فولادبان، وجیه الله جعفری در جمع خبرنگاران اظهارداشت: تاکنون ۱.۴ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی ناشی از بومی سازی بیش از ۲۶ هزار قطعه تحقق یافته است.

رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: به‌تازگی و با هماهنگی خوبی که از طریق سامانه «کار لینک» ایجاد شده، اتصال شرکت‌های سازنده، شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش ‌بنیان برقرار شده است که می‌تواند در ارتقای برنامه‌های بومی‌سازی تاثیرگذار باشد.

رونمایی از نخستین دامپتراک ۶۰ تنی تولید داخل

جعفری، همچنین به ساخت نخستین دامپتراک ۶۰ تنی کشور با ۴۵ درصد ساخت داخل اشاره کرد و بیان‌داشت: با خودباوری خوبی که در این زمینه ایجاد شده است، ایجاد خطوط تولید این ماشین‌آلات و تولید دامپتراک در ظرفیت‌های بالاتر محقق خواهد شد.

وی، حجم عملیات خاکی معدنی کشور را بیش از یک میلیارد متر مکعب عنوان و تصریح کرد: امروز به‌جز زنجیره فولاد، در سایر زنجیره‌های مس، آلومینیوم و سرب و روی، تولید بیش از ۱۵ نوع ماده معدنی جدید دنبال می‌شود و در کنار طلا که زنجیره آن امروز هرچه بیشتر تکمیل شده، همگی نیازمند ماشین‌آلات سنگین هستند و بومی‌سازی این ماشین‌آلات می‌تواند در کاهش قیمت تمام شده تاثیرگذار باشد.

معاون وزیر صمت همچنین از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به واحدها و شرکت‌هایی که توانمندی بومی‌سازی و ساخت داخل قطعات و تجهیزات را دارند از طریق صندوق بیمه فعالیت‌های معدنی خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *