تشکیل کنفدراسیون فولاد؛ اقدام خوبی که تحقق آن سخت خواهد بود

رئیس اتحادیه آهن فروشان قزوین می‌گوید: تشکیل کنفدراسیون تخصصی فولاد، تصمیم خوبی و اقدام قابل قبولی بود، قطعا ما نیز از این تصمیم استقبال می‌کنیم، اما اگر عملی شود.

محمود اصفهانی در گفتگو با فولادبان با اشاره به دستور مقامات وزارت صمت برای تشکیل کنفدراسیون تخصصی فولاد، گفت: هنوز با ما در خصوص تشکیل کنفدارسیون‌های تخصصی با حضور فعالان زنجیره فولاد، اطلاع‌رسانی صورت نگرفته است؛ اما احتمال می‌رود که در مجموع، اصناف در تصمیم‌گیری‌ها دخالتی نداشته باشند، این درحالی است که حتی تولیدکنندگانی که به طور مستقیم دست‌اندرکار هستند، در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت داده نمی‌شوند.

این کارشناس بازار فولاد و آهن با بیان اینکه تشکیل کنفدراسیون تخصصی فولاد اقدام ساده‌ای نخواهد بود، توضیح داد: اینکه تصمیم‌گیری‌ها به مردم و بخش خصوصی سپرده شود، به عبارت دیگر دمکراسی در زنجیره فولاد تحقق یابد، دستیابی به نتیجه نهایی را سخت‌تر می‌کند. به همین خاطر، تشکیل کنفدراسیون تخصصی فولاد احتمالا به راحتی عملی نخواهد شد.

اصفهانی در ادامه اظهار داشت: تشکیل کنفدراسیون تخصصی فولاد، تصمیم خوبی و اقدام قابل‌قبولی است، در عین حال، ما نیز از این تصمیم استقبال می‌کنیم، اما اگر عملی شود.

وی همچنین تصریح کرد: در بحث نحو توزیع و سیاست‌گذاری‌های بورس، در اکثر مواقع تصمیمات وزارتخانه‌ها اعمال خواهد شد و تاکنون اصناف در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت پیدا نکرده‌اند و حتی زمانی که آنها به دنبال آن هستند که با یکدیگر هم‌اندیشی کنند، در نهایت با مانع‌تراشی‌هایی مواجه می‌شوند. به طور مثال، چندین بار رئیس اتحادیه‌ها در تلاش بودند که اتحادیه کشوری را تشکیل دهند اما در نهایت با این اقدام موافقت نشد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *