جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 آبان 1402 - 6 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان مطرح شد؛

ضرورت رفع موانع معاملات بورس کالا برای حقیقی‌شدن قیمت‌ها/ احتمال کاهش 14 درصدی تولید فولاد با قطعی گاز

یک کارشناس فولادی گفت: خروج فولاد از بورس معایب و مزایای خاص خود را دارد؛ اما به صورت کلی اگر فضای آزاد در بورس کالا وجود داشته باشد و روند نرخ‌گذاری از دستوری بودن فاصله بگیرد، با واقعی شدن قیمت‌ها می‌توان عملکرد بهتری از این بازار انتظار داشت.

ضرورت رفع موانع معاملات بورس کالا برای حقیقی‌شدن قیمت‌ها/ احتمال کاهش 14 درصدی تولید فولاد با قطعی گاز اخبار

امین امینی در گفتگو با فولادبان درباره خروج محصولات فولادی از بورس کالا مطرح کرد: خروج فولاد از بورس معایب و مزایای خاص خود را دارد؛ اما به صورت کلی اگر فضای آزادی در بورس کالا وجود داشته باشد و روند نرخ‌گذاری از دستوری بودن فاصله بگیرد، با واقعی شدن قیمت‌ها می‌توان عملکرد بهتری از این بازار انتظار داشت.

وی در ادامه اضافه کرد: در واقع زمانی که محصولات خارج از بورس کالا عرضه و معامله شوند، نظارت‌ها کاهش می‌یابد. بر همین اساس، مقاطعی مانند ورق با سیستم‌های نرخ‌گذاری متفاوتی به فروش می‌روند که به ضرر تولیدکننده تمام خواهد شد.

کارشناس صنعت فولاد اظهار داشت: از طرفی، معاملات در بورس کالا باعث می‌شود عرضه برای تولیدکنندگان واقعی صورت بگیرد و با توجه به بهره برداری و میزان تولید می‌توانند محصول مورد نیاز خود را تامین کنند؛ اما در خارج از بورس نظارت‌ها کاهش می‌یابد.

امینی با اشاره به اینکه قطعی گاز فولادی‌ها در زمستان پیش‌رو می‌تواند تا حدود 14 درصد باعث کاهش تولید شود، گفت: با توجه به شرایط اقتصادی به نظر می‌رسد قطعی گاز امسال نسبت به سال گذشته افزایش یابد. از طرفی، دولت در حال احداث برخی شهرک‌ها برای تولید برق است که این اتفاق نشان می‌‎دهد سال آینده در حوزه برق صنایع با مشکل مواجه می‌شویم؛ بنابراین رخ‌دادن چنین اتفاقی در حوزه گاز نیز دور از انتظار نیست.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors