قیمت های صادراتی بیلت کاهشی؛ میلگرد بدون تغییر

قیمت های بیلت صادراتی ایران با افت 10 دلاری به 470 دلار در هر تن فوب کاهش یافت ولی میلگرد بدون تغییر ماند.

به گزارش فولادبان و به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت (Metal Expert)، صادرکنندگان فولاد ایران هنوز از تعطیلات عید فطر بازنگشته اند. بیشتر تجار ایرانی در انتظار شرایط بهتر در نیمه دوم اوریل هستند. قیمت های صادرات فولاد بلیت در محدوده ۴۶۵-۴۷۰ دلار در هر تن است و برای بالاتر از ۴۶۵ دلار در هر تن فوب به ندرت مشتری پیدا می شود. شرایط بازار آسیا و رشد صادرات چین بر قیمت های صادراتی ایران تاثیر منفی داشته است. یکی از معاملات اخیر با قیمت ۴۸۰ دلار در هر تن فوب بسته شد و شرکت فولاد اصفهان نیز قصد دارد با همین قیمت معامله کند ولی این قیمت هم اکنون برای بیلت ایران بسیار بالاست و راضی کردن مشتری بسیار سخت است.
آخرین پیشنهادات برای بلیت به تایلند با قیمت ۵۰۰ دلار در هر تن سی‌اف آر بوده است که معادل حداکثر ۴۷۰ دلار در هر تن فوب است. خریداران از جمله عراق و افغانستان به دنبال قیمت های ریالی هستند. آخرین پیشنهادات برای صادرات بلیت برای این بازارها به قیمت ۲۳,۳۰۰-۲۴,۰۰۰ تومان  در ابتدای هفته بوده است، که در حدود ۴۰۰دلار در هر تن درب کارخانه بسته به نرخ تبادل ارز است. ارزیابی متال اکسپرت از فولاد صادراتی ایران با افت ۱۰ دلاری به ۴۷۰دلار در هر تن فوب در ۱۱ اپریل کاهش یافته است.
در حوزه صادرات میلگرد نیز قیمت این محصول در محدوده ی ۴۴۵-۴۶۰ دلار در هر تن درب کارخانه باقی مانده است. قیمت برای مشتری واقع در گرجستان با ۵۰۰ دلار در هر تن درب کارخانه پیشنهاد شده است. بازار هم اکنون در خاموشی مطلق است و فعالیت ها از هفته آینده سر گرفته خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *