چشم انداز مثبت بازار جهانی فولاد پس از اعمال قوانین کنترل کننده دولت چین

قیمت سنگ آهن بعنوان ماده اولیه در ابتدای زنجیره فولاد در دومین روز متوالی به رشد خود ادامه داد.

پس از روند کاهشی هفته های اخیر در بازار سنگ آهن و رسیدن قیمت آن به زیر ۱۰۰ دلار، اقدامات دولت چین برای کنترل تولید فولاد، بهبود نسبی شرایط را به دنبال داشت.

دولت چین روز پنج شنبه ۴ آوریل اعلام کرد با هدف جلوگیری از سقوط بیشتر قیمت محصولات فولادی، قوانین محدودیت در تولید را اعمال خواهد کرد تا از افزایش بی‌رویه عرضه که منجر به اشباع بازار می شود جلوگیری کند.

با پشت سر گذاشتن زمستان و فرارسیدن فصل ساخت و ساز، رشد تقاضای فولاد در چین اما بسیار ناامیدکننده بود و باعث کاهش قیمت های محصولات فولادی و خسارت جدی به تولیدکنندگان فولاد شد.

دولت چین نیز برای کنترل آشفتگی بازار چاره ای جز اعمال قوانین محدودکننده در تولید فولاد نداشت. درنتیجه این اقدامات، امروز ۹ آوریل(۲۱ فروردین) در دومین روز متوالی، سنگ آهن شاهد افزایش قیمت بود ولی باید دید آیا بازار محصولات فولادی چین، از الگوی هفته های اخیر همچنان پیروی می کند و پس از افزایش موقتی قیمت‌ها، شاهد اصلاح قیمت‌ها خواهد بود یا خیر.

مشکل اصلی بازار فولاد چین، بحران مسکن است که بعنوان بزرگترین مصرف کننده فولاد در رکود به سر می برد و تا زمانیکه مشکل رکود فعلی حل نشود بازار فولاد در بهترین حالت، نوسانی خواهد بود و در بدترین حالت با اعلام ورشکستگی توسعه‌دهندگان ساختمانی چین که در باتلاق بدهی های میلیاردی مدفون شده اند شاهد سقوط آزاد قیمت ها خواهیم بود.

بازار قراضه نیز پس از یک دوره خرید پیاپی ترکیه، پس از یک روند کاهشی به ثبات رسید. باتوجه به موجودی پایین کارخانه ها، تقاضای بازار تضمین شده است و احتمال می رود امتناع فروشندگان قراضه از ارائه تخفیف و مقاومت به کاهش قیمت ها نتیجه بدهد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *