قائم مقام سابق وزیر صمت اعلام کرد:

تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بازار سرمایه

قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: منطقی‌ترین شکل تامین مصالح برای پروژه‌های مهم به بزرگی و گستردگی نهضت ملی مسکن که تکمیل آن نیازمند چندین سال زمان است، با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه تسهیل می‌شود.

به گزارش فولادبان، محمدصادق مفتح، به خرید ۹۰ هزار تن فولاد از طریق بورس کالا برای اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اظهار داشت: پروژه‌های بزرگ مانند نهضت ملی مسکن نیازمند حجم زیادی از مصالح ساختمانی است که اگر قرار باشد تولیدکننده مسکن، تامین این حجم از سیمان و فولاد یا دیگر مصالح ساختمانی مانند کاشی، سرامیک و شیرآلات را به صورت معمول و از طریق بازار آزاد تامین کند؛ به طور حتم شاهد بهم ریختگی بازار این کالاها خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: منطقی‌ترین شکل تامین مصالح برای پروژه‌های مهم به بزرگی و گستردگی پروژه نهضت ملی مسکن که تکمیل آن نیازمند چندین سال زمان است، با استفاده از ظرفیت‌های بازار سرمایه تسهیل می‌شود.

مفتح تاکید کرد: خرید مصالح خارج از بورس کالا باعث می‌شود تا فرآیند تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن غیرقابل پیش‌بینی شود که همین امر زمینه‌ساز ایجاد برخی مشکلات در مسیر تکمیل پروژه خواهد شد.

قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: طبق تجربیات به دست آمده و نیز ارزیابی‌های صورت گرفته، تامین مصالح ساختمانی از طریق بازار سرمایه بهترین روشی است که باید در دستور کار قرار بگیرد؛ همچنین استفاده از این بازار شفاف برای تامین پروژه‌های بزرگ باید ادامه‌دار باشد.

وی معتقد است، تداوم این روش منجر به پیشرفت در تکمیل پروژه نهضت ملی مسکن خواهد شد.

مفتح تاکید کرد: باید در برهه‌ای از زمان‌ که عرضه برای این کالاها افزایش می‌یابد، کمتر شاهد عرضه این محصولات در بازار باشیم و در این زمینه بیشتر ظرفیت بازار سرمایه به ویژه بورس کالا مورد استفاده قرار گیرد.

قائم مقام سابق وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: همچنین در مقابل بهتر است در برهه زمانی زمستان که ساخت و ساز در رکود به سر می‌برد خرید از طریق بازارها انجام شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *