در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

صادرات بیش از ۹۰ درصد آهن اسفنجی در تابستان

یک فعال فولادی گفت: بیش از ۹۰ درصد صادرات آهن اسفنجی امسال، در تابستان صورت گرفته و به دلیل قطع برق شرکت‌های فولادسازی، امکان مصرف آهن اسفنجی فراهم نبوده است.

حسین بختیاری در گفتگو با فولادبان در خصوص امضای طلایی وزیر برای صادرات آهن اسفنجی اظهار داشت: در ۱۰ ماهه اول سال ۱۴۰۲ حدود ۷ میلیون ۸۹۵ هزار و ۳۰۰ تن آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه شد که از این میزان حدود ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تن آن معامله شده است. تفاوت این دو رقم یک میلیون و ۱۰۵ هزار تن بوده و این بدان معنی است که به همین میزان مازاد عرضه داشتیم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر، طبق آمار منتشر شده توسط انجمن تولید کنندگان فولاد، میزان صادرات آهن اسفنجی در ۱۰ ماهه اول امسال یک میلیون ۳۰۰ و ۱۱ هزار تن به ثبت رسیده است. بنابراین می‌توان گفت این میزان صادرات آهن اسفنجی، حدودا برابر با مازاد مصرف داخلی بوده است.

به گفته این فعال فولادی، بیش از ۹۰ درصد صادرات آهن اسفنجی امسال، در تابستان صورت گرفته است.

بختیاری در پایان خاطرنشان کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت به دلیل قطع برق شرکت‌های فولادسازی، امکان مصرف آهن اسفنجی فراهم نبوده و لذا چاره‌ای بجز صادرات وجود نداشتند؛ مگر اینکه واحد تولیدی متوقف گردد. لذا اساسا این مطلب که صادرات آهن اسفنجی نباید انجام شود، در شرایطی درست است که مازاد تولید در کشور نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *