جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 24 شهریور 1402 - 8 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان خواستار شد؛

همکاری دوطرفه دولت و بخش خصوصی برای خروج بازار فولاد از رکود

یک فعال فولادی گفت: تولید فولاد نیازمند زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، جاده، راه آهن و امثال آن است که در کشور این زیرساخت‌ها هنوز به طور کامل فراهم نشده است.

همکاری دوطرفه دولت و بخش خصوصی برای خروج بازار فولاد از رکود اخبار اخبار دولت, دولت

بهروز امجدیان در گفتگو با فولادبان مطرح کرد: واحدهای فولادسازی برای جبران هزینه‌های خود مجبور به توسعه هستند یا اینکه برای صادرات به دنبال بازارهای جدید می‌روند، این در حالی است که موانعی مانند تامین انرژی، جلوی توسعه آنها را خواهد گرفت.

وی گفت: محدودیت‌های انرژی علاوه بر اینکه ظرفیت فعلی تولید را کاهش می‌دهد، ظرفیت‌های آتی در این صنعت را نیز کاهش خواهد داد.

امجدیان با اشاره به افق 1404 فولاد تصریح کرد: در چشم انداز سال 1404 در صنعت فولاد قرار بود به تولید 55 میلیون تن فولاد برسیم. در حال حاضر این میزان به ظرفیت‌های بالای 40 میلیون تن رسیده است اما اینکه به تولید واقعی 55 میلیون تن دست پیدا کنیم، بعید به نظر می‌رسد، چراکه تولید فولاد نیازمند زیرساخت‌هایی مانند آب، برق، جاده، راه آهن و امثال آن است که در کشور این زیرساخت‌ها هنوز به طور کامل فراهم نشده است.

این فعال فولادی با بیان اینکه زیرساخت واردات سنگ آهن در کشور نداریم، اظهارداشت: در کشور 3 میلیارد سنگ آهن شناخته شده وجود دارد و در صورتی که سالانه 200 میلیون تن از آن برداشت شود، بدون شک اگر معادن جدید دیگری اکتشاف نشوند، این معادن طی 15 سال به اتمام خواهند رسید. این آماری است که خود وزارت صنعت، معدن و تجارت ارائه داده است.

امجدیان معتقد است: با شرایط فعلی، در صورتی که چاره‌ای در بلندمدت برای حل مشکلات صنعت فولاد اندیشیده نشود، آینده چندان مناسبی نمی‌توان برای این حوزه در کشور انتظار داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دولت وظیفه دارد زیرساخت‌های لازم را برای واحدهای فولادسازی مهیا کند و در مقابل وظیفه واحدهای فولادسازی به عنوان بخش خصوصی این است که میزان بهره وری و کارآیی خود را در زمینه مصرف انرژی و سایر مواردی که آنها را با چالش روبه رو کرده است، بالا ببرند تا از تمام بحران‌های پیش آمده بتوانند عبور کنند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors