جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 02 اسفند 1402 - 3 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس فولادی با فولادبان بررسی شد؛

صادرات غیرمجاز مقاطع ایرانی در روز روشن

یک کارشناس فولادی گفت: در حال حاضر، هر مسئولی که به صورت تخصصی در حوزه فولاد فعالیت دارد، می‌داند که مرزهای خروجی کشور ایران و ورودی کشورهای همسایه به صورت صد درصدی کنترل نمی‌شود.

صادرات غیرمجاز مقاطع ایرانی در روز روشن اخبار

کارشناس صنعت فولاد در گفتگو با فولادبان در اشاره به وضغیت قیمت‌گذاری محصولات فولادی در کشور بیان کرد: طی ۷ سال گذشته دولت، وزارت صمت، بورس کالا و ابرتولیدکنندگان فولاد که تولید محصولات نهایی آنها به بیش از ۳ میلیون تن می‌رسد، زمانی که قیمت جهانی فلزات دچار افزایش یا کاهش قیمت می‌شد، با تعاملات و جلساتی که به عمل می‌آوردند؛ توسط بورس کالا قیمت محصولات را ۸۵ درصد فوب خلیج فارس یا در دوره‌ای ۷۵ درصد فوب خلیج فارس قیمت‌گذاری کردند.

وی در ادامه اضافه کرد: بر همین اساس، می‌توان گفت قیمت‌گذاری فلزات براساس درصدی از فوب خلیج فارس کاملا اشتباه است. از طرفی، به دلیل اینکه منابع خیلی خوبی در کشور داریم، قیمت واقعی فلزات باید در لندن و سایر حوزه‌ها ذکر شود که وضعیت آن کاملا مشهود است.

به گفته این کارشناس فولادی، هر گونه باگ قیمتی باعث می‌شود منابع کشور به صورت غیرواقعی از کشور خارج شده و همچنین در برابر آن ارز کمتری دریافت خواهد شد که بر همین اساس، قطعا به حوزه قاچاق سمت و سو پیدا می‌کند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر، هر مسئولی که به صورت تخصصی در حوزه فولاد فعالیت دارد، می‌داند که مرزهای خروجی کشور ایران و ورودی کشورهای همسایه به صورت صد درصدی کنترل نمی‌شود.

کارشناس فولادی در پایان خاطرنشان کرد: در واقع در تمامی مرزها نقل و انتقال آهن و فولاد به صورت غیرمجاز صورت می‌گیرد و کافی است یک بازرس در مرزها قرار گیرد تا ببینید چه مقدار فولاد از مرزها به صورت غیرقانونی خارج می‌شود. البته تمامیت آن توسط کولبران، کارت‌های بازرگانی افراد مرزنشین یا کارت‌های بازرگانی موقت مورد استفاده قرار می‌گیرد و این بارها تعرفه واقعی صادرات ندارند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors