تامین ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل واحد‌های نهضت ملی مسکن

رئیس هیئت‌عامل صندوق ملی مسکن از تامین اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومانی صندوق مسکن در سال جاری برای تکمیل ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داد

به گزارش فولادبان، رییس هیئت‌عامل صندوق ملی مسکن از تامین اعتبار ۲۸۰۰ میلیارد تومانی صندوق مسکن در سال جاری برای تکمیل ساخت واحد‌های نهضت ملی مسکن خبر داد.

محمدرضا مهدیار اسماعیلی گفت: از این میزان، ۱۶۰۰ میلیارد تومان سهم شهر‌های جدید و برای تکمیل واحد‌های مسکونی آن بخش و ۱۲۰۰ میلیارد تومان هم برای تکمیل واحد‌های مسکونی استان‌های کشور هزینه می‌شود.

رئیس هیئت‌عامل صندوق ملی مسکن افزود: پیگیر وصول بدهی بانک‌ها درخصوص پرداخت نکردن تسهیلات مسکن هستیم و از وزارت اقتصاد می‌خواهیم تا در پیگیری این موضوع اهتمام داشته باشد.

به گفته وی، برای سال ۱۴۰۰ بدهی بانک‌ها معادل ۶۹ هزار میلیارد تومان و برای سال ۱۴۰۱ هم بدهی بانک‌ها معادل ۹۰ هزار میلیارد تومان است که در مجموع پیش‌بینی جریمه بانک‌های غیرمتعهد به بخش مسکن ۱۵۹ هزار میلیاردتومان است.

بر اساس قانون جهش تولید مسکن، بانک‌ها و مؤسسات اعتباری غیربانکی مکلفند حداقل ۲۰ درصد از تسهیلات پرداختی در هر سال را به بخش مسکن اختصاص دهند. سازمان امور مالیاتی هم موظف است در صورت تخلف بانک‌ها، مالیاتی برابر ۲۰ درصد تعهد انجام نشده را از بانک‌ها اخذ کند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *