در گفتگو مدیر خرید و حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه با فولادبان مطرح شد؛

نظارت و کنترل قوانین حاکمیتی به تولیدکنندگان آهن اسفنجی بیشتر شود/ تولیدکننده های بزرگ آهن اسفنجی دپو می کنند

مدیر خرید و حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه، بیان کرد: پیش بینی می شود از اواسط آذر تا بهمن ماه سال جاری با قطعی گازمواجه شویم و این قطعی گاز موجب کمبود تولید آهن اسفنجی خواهد شد.

سعید عابدی، در گفتگو با خبرنگار فولادبان، بااشاره به اینکه به دلیل قطعی گاز در زمستان، قیمت آهن اسفنجی افزایش پیدا می کند، بیان کرد: در حال حاضر تمام شرکت های تولیدکننده فولاد به دلیل پیش بینی قطعی گاز و تامین مواد اولیه خود در زمستان به سمت خرید آهن اسفنجی هجوم می برند و این هجوم مهم ترین عامل اصلی افزایش قیمت آهن اسفنجی است.

به گفته وی، به دلیل کمبود تولید آهن اسفنجی در زمستان، دولت مانند سنوات گذشته، نظارت و توجه های لازم را به این شرکت ها خواهد کرد تا قیمت محصولات اسفنجی بیش از اندازه افزایش پیدا نکند.

مدیر خرید و حمل مواد اولیه شرکت فولاد مبارکه، با بیان اینکه برخی از شرکت های اسفنجی از فرصت استفاده کرده و اقدام به دپو کردن محصولات اسفنجی کرده اند، اظهار کرد: امروزه متاسفانه خبر آمده که یکی از شرکت های بزرگ تولید آهن اسفنجی و برخی از شرکت های دیگردر انبار خود، آهن اسفنجی نگهداری می کنند. لذا این شرکت ها نه تنها محصولات اسفنجی را به بازار داخلی عرضه نمی کنند بلکه قصد دارند تا این محصولات را به بازار جهانی صادر کنند.

به گفته عابدی، دولت موظف است که قوانین حاکمیتی خود را همانطور که به تولیدکنندگان فولاد اعمال می کند، به شرکت های اسفنجی نیز نظارت کند تا عرضه کنندگان فولاد متضرر نشوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *