تهاتر در زنجیره فولاد، معاملات را آسان‌تر می‌کند/ بورس کالا مجوز معاملات تهاتری را صادر می‌کند؟

یک فعال فولادی گفت: فروش به شیوه تهاتر می‌تواند یکی از شیوه‌های مختلف برای فروش باشد و اگر بازار فروش در زنجیره فولاد وجود داشته باشد، تولیدکنندگان می‌توانند به راحتی تهاتر انجام دهند.

بهرام شکوری در گفتگو با فولادبان با اشاره پیشنهاد فروش تهاتری شمش و گندله در بورس کالا، اظهارداشت: اگر تولیدکنندگان پایین دست و میانه زنجیره فولاد با یکدیگر تهاتر محصول و کالا داشته باشند، تهاتر می تواند روش و شیوه خوبی برای فروش محصولات آنها در بورس کالا باشد.

وی با بیان اینکه این پیشنهاد را یکی از تولید کنندگان فولاد برای تهاتر گندله و شمش داده است، گفت: فروش تهاتری در بورس کالا می تواند معاملات فولادی را راحت تر سر و سامان دهد و حتی تولیدکنندگان آهن اسفنجی می توانند به راحتی محصول خود را به مصرف کنندگان گندله بدهند و به جای اینکه پول گندله خود را بگیرند، آهن اسفنجی دریافت کنند و در معامله تهاتری خود آن را به  فولادسازان تحویل بدهند که به طور خودکار این زنجیره می تواند رونق بیشتری بگیرد.

این عضو اتاق بازرگانی تصریح کرد: اگر بازار فروش در زنجیره فولاد وجود داشته باشد، تولید کنندگان می توانند به راحتی تهاتر انجام دهند و فروش به شیوه تهاتر می تواند یکی از شیوه های مختلف برای فروش باشد.

شکوری با بیان اینکه اگر تاکنون ز در بورس کالا شیوه و امکان تهاتر برای زنجیره فراهم نشده، یک اشکال است، خاطرشان کرد: امکان فروش تهاتری را می توان در بورس کالا ایجاد کرد و در آن نه فقط محصولات زنجیره فولاد معامله شود بلکه می توان از طریق تهاتر بجای پول، ملک، خودرو یا هر محصول دیگری معامله کرد.

وی در پایان ااظهارداشت: استفاده از تهاتر نوعی از فروش و معامله است و از آنجا که بورس کالا محل و بازاری برای فروش انواع کالاها و محصولات است، می تواند انواع شیوه های مختلف فروش را شامل شود ولی در حال حاضر بورس کالا محدودیت هایی برای این قبیل فروش ها دارد.

به گزارش فولادبان، برخی کارخانه‌های تولید فولاد از مذاکره با بورس کالا برای فروش تهاتری شمش و گندله در بورس کالا خبر داده‌اند. البته  این موضوع در حال بررسی از منظر حقوقی است و چنانچه مجوز آن صادر شود، اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *