جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 10 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
براساس تحلیل هفتگی بازار آهن؛ 

تداوم روند ثبات قیمت‌ها در مبادی فروش آهن‌آلات 

رکود حاکم بر بخش ساخت‌‌‌وساز و نبود چشم‌‌‌انداز روشن از آینده بازار ساخت مسکن، باعث شده رکود حاکم بر بازار آهن و مصالح ساختمان در ماه‌های اخیر تداوم داشته باشد. 

تداوم روند ثبات قیمت‌ها در مبادی فروش آهن‌آلات  اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران

به گزارش خبرنگار فولادبان، روند کاهشی و ثبات قیمت روز آهن آلات در نخستین روز هفته در اکثر زیرمجموعه‌های بازار داخلی آهن تداوم داشت؛ اما از سوی دیگر، شاهد افزایش قیمت میلگرد آجدار در برخی کارخانه‌ها بودیم. همچنین روز یکشنبه تمام محصولات در بازار آهن با کاهش قیمت مواجه شدند که به نظر می‌رسد به دلیل نوسانات نرخ دلار است.

از طرفی، اواسط هفته اکثر محصولات در مدار باثباتی قرار داشتند که این روند خیلی دوام نیاورد و روز سه شنبه، مجدداً به مدار نوسانی بازگشت. در آخرین روز کاری هفته نیز انواع محصولات آهن و فولاد در بازار روند یکسانی نداشتند؛ اما به طور کل می‌توان گفت روند کاهشی در بازار حاکم شده بود.

بر همین اساس، به نظر می‌رسد بازار ارز در هفته جاری روند نسبتاً ثابتی داشت و قیمت دلار در همان کانال 50 هزار تومانی کنترل شده است.

از سوی دیگر، رکود حاکم بر بخش ساخت‌‌‌وساز و نبود چشم‌‌‌انداز روشن از آینده بازار ساخت مسکن، باعث شده رکود حاکم بر بازار آهن و مصالح ساختمان در ماه‌های اخیر تداوم داشته باشد. به همین دلیلی می‌توان گفت فعلاً امید چندانی به بهبود بازار مسکن در ایران نیست.

همچنین باید این نکته را هم در نظر گرفت که گزارش‌ها از بازار جهانی فولاد، نشان می‌دهد که شروع سرما در پایان سال میلادی به دلیل رشد تقاضای جهانی، باعث افزایش قیمت فولاد جهانی شده است؛ اما با در نظر گرفتن اوضاع بازارهای جهانی، تداوم این روند صعودی بعید به نظر می‌رسد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors