عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران در گفتگو با فولادبان عنوان کرد:

لزوم اولویت گاز صنایع بر مصرف خانگی/ وظایف حاکمیت بر دوش فولادسازان سنگینی می‌کند

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران گفت: تأمین زیرساخت‌ها که در واقع وظایف حاکمیتی محسوب می‌شود نیز به تولیدکنندگان محول شده است؛ به گونه‌ای که فولادسازان باید آب و برق خود را تأمین کنند.

علی محمد ابوئی مهریزی در گفتگو با فولادبان در خصوص قطعی گاز صنایع در ماه‌های آینده مطرح کرد: امسال قطعی برق تنها برای داخل شهرها کاهش پیدا کرد؛ اما برای سایر کارخانجات فولادی حتی کارخانجات کوچک در بسیاری از مواقع دو روز کامل برق قطع می‌شد که در روند تولید تأثیر منفی داشت. بر همین اساس، امیدواریم تمهیداتی برای گاز برنامه‌‎ریزی شود که شاهد تشدید کاهش تولید نباشیم.

وی ادامه داد: این درحالیست که کشورهای فولادی در جهان اولویت خود را بر پایه تولید گذاشته‌اند و متأسفانه در ایران اولویت گاز و برق، مصرف خانگی مردم است.

عضو هیات مدیره انجمن نوردکاران تصریح کرد: از طرفی، قیمت‌ها در بازارهای جهانی به دلیل جنگ غزه افت پیدا کرده که این اتفاق، در بازار داخلی ایران نیز تأثیر گذاشته است. بنابراین در صورتی که برای قطعی گاز صنایع برنامه مناسبی مطرح نشود، تولید شرکت‌های فولادی به خصوص در خط‌های نوردی و احیا دچار مشکلات جدی خواهند شد.

ابوئی مهریزی افزود: به صورت خوشبینانه می‌توان گفت وضعیت فولادی‌ها مانند سال گذشته خواهد بود؛ چرا که فعلاً حرکت جدی برای بهبود شرایط دیده نمی‌‎شود.

وی با بیان اینکه امروزه اصول حاکمیت به فولادسازان واگذار شده است، گفت: علاوه بر این که تمرکز دولت به تأمین میزان گاز مورد نیاز مصرف خانگی سوق داده شده، تأمین زیرساخت‌ها که در واقع وظایف حاکمیتی محسوب می‌شود نیز به تولیدکنندگان محول شده است؛ به گونه‌ای که فولادسازان باید آب و برق خود را تأمین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *