جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 آبان 1402 - 7 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگو با فولادبان ارائه شد؛

کاهش تمایل به صادرات فولاد با محدودیت‌های ارزی بانک مرکزی/ احتمال افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها با قطعی گاز صنایع

یک کارشناس فولادی گفت: با توجه به شرایط ارزی که بانک مرکزی در خصوص مسائل بازگشت ارز به کشور وضع کرده، تمایل به صادرات فولاد در کشور به تدریج در روند نزولی قرار گرفته است.

کاهش تمایل به صادرات فولاد با محدودیت‌های ارزی بانک مرکزی/ احتمال افزایش 5 تا 10 درصدی قیمت‌ها با قطعی گاز صنایع اخبار آینده بازار فولاد

حسام الدین والی در گفتگو با فولادبان با اشاره به قطعی گاز صنایع تا دو ماه آینده و تاثیر آن در تولید فولاد اظهار کرد: با توجه به اینکه در چند سال گذشته به صورت متوالی در صنایع کشور کمبود گاز و برق داشتیم، بنابراین امسال نیز به احتمال زیاد با سردشدن هوا، با کسری گاز مواجه خواهیم شد؛ اما برای کاهش شدت تأثیر آن باید به فکر راهی برای جبران کمبود انرژی باشیم که البته به میزان برودت هوا و نحوه مدیریت سیاست‌گذاران نیز بستگی دارد.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی می‌توان گفت در شرایط فعلی، اکثر محصولاتی که در بورس کالا عرضه می‌شوند، در یک برهه طولانی مدت بدون تقاضا می‌ماند؛ به گونه‌ای که هفته گذشته حدود ۷۵ درصد محصولات عرضه شده در بورس خریدار نداشتند.

کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه وضع قوانین ارزی برای صنایع تأثیر زیانباری گذاشته است، گفت: همچنین با توجه به شرایط ارزی که بانک مرکزی در خصوص مسائل بازگشت ارز به کشور وضع کرده، تمایل به صادرات فولاد در کشور به تدریج در روند نزولی قرار گرفته است.

به گفته والی، تولیدکنندگان ترجیح می‌دهند محصولات خود را به تاجران بفروشند که در این صورت، تعهد ارزی برعهده فولادساز نخواهد بود.

وی تصریح کرد: ناگفته نماند طبق آمار منتشرشده صادرات فولاد افزایش پیدا کرده؛ اما آنچه که در بازار مشاهده می‌شود، کاهش روند صادراتی است که عمده آن توسط تاجران صورت می‌گیرد. از سوی دیگر، همیشه در کشور در بحث مقاطع طویل مازاد نیاز وجود دارد. البته با وجود تداوم این وضعیت، اگر دولت بتواند شرایط پیش آمده را مدیریت کند، بعید به نظر می‌رسد افزایش شارپی در قیمت‌ها رخ دهد. در این راستا، برآورد می‌شود حدود ۵ تا ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشیم؛ اما شاهد جهش قیمتی نخواهیم بود.

این کارشناس فولادی در پایان با اشاره به تأثیر نرخ ارز گفت: با توجه به وضعیت کشور، زمانی که نرخ ارز مجدداً در روند نوسانی قرار بگیرد و مدیریت مناسبی صورت نگیرد، قطعاً در افزایش قیمت محصولات فولادی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors