گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – یکشنبه 22 مرداد ماه؛

تداوم سایه افکنی رنگ سرخ در بازار سرمایه/ کاهش 900 واحدی شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 22 مرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار سرمایه همانند روز گذشته با روند منفی همراه بود و با رنگ قرمز به معاملات خود پایان داد. البته معاملات بازار امروز در حالی به پایان رسید که پس از گذشت دو ساعت از شروع، شاهد روند صعودی پالایشی‌ها و به دنبال آن بهبود تقاضا در کلیت بازار بودیم.

در این راستا، با توجه به اطلاع رسانی سخنگوی سازمان بورس در رابطه با پیگیری 10 محور سازمان برای تقویت نظارت سیستمی شفاف و عاری از هر گونه اعمال سلیقه در دقایق پایانی معاملات، احتمال می‌رود روند معاملاتی فردا به رنگ سبز درآید. امروز ارزش بازار بورس در پایان معاملات 10 هزار و 211 میلیارد تومان بود که از این مبلغ، 4 هزار و 406 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی است. از طرفی، 43 درصد از کل ارزش معاملات مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، محصولات شیمیایی و انبوه سازی به ترتیب با ارزش معامله 466 میلیارد تومان ، 253 میلیارد تومان و 163 میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معامله را تجربه کردند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات دومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات یک هزار و 713 واحد افت داشت و به یک میلیون و 987 هزار و 927 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 2 هزار و 41 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 691 هزار و 816 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 948 واحدی، رقم یک میلیون و 486 هزار و 314 واحد را نشان داد.

نمادهای «شپنا»،«شتران»،«خساپا»،«خودرو»،«شبندر»،«شیران»و«میدکو» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «شیران»،«وایران»،«ولصنم»،«ولغدر»و«قشهد» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «بکاب»،«وساپا»،«چکارن»،«خساپا»و«زپارس» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *