جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 22 تیر 1399 - 4 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

روزگار تیره بازار فولاد در ترکیه

به گزارش فولادبان  Fastmarkets نیز در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد در بازار ترکیه، تحویل درب کارخانه را در هفته گذشته با احتساب 18 درصد مالیات بر ارزش افزوده، 3350 تا 3400 لیر (488 تا 495 دلار) اعلام کرد.

هفته گذشته، فولادسازان منطقه ازمیر، میلگرد خود را به قیمت 3360 تا 3400 لیر در تن، تحویل درب کارخانه، عرضه کردند در حالی که کارخانجات فولادی استانبول همین محصول را به قیمت 3370 تا 3430 دلار به فروش می‌رساندند.

در منطقه اسکندرون ترکیه هم قیمت میلگرد در هفته گذشته 3400 تا 3430 لیر در تن بود و در منطقه قره‌بوک هم این محصول با قیمت 3350 تا 3390 لیر، تحویل درب کارخانه، عرضه شد.

کارخانه Kardemir که در منطقه قره‌بوک به تولید محصولات فولادی بلند مشغول است، میلگرد تولیدی خود را در یک هفته اخیر به قیمت 3387 لیر در تن عرضه کرد. قیمت میلگرد کلاف این کارخانه هم 3658 تا 3794 لیر در تن، تحویل درب کارخانه بود.

Fastmarkets نیز در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد کلاف در بازار ترکیه، تحویل درب کارخانه را 3540 تا 3658 لیر در تن اعلام کرد که 4 لیر نسبت به یک هفته قبل کاهش نشان می‌دهد.

یک کارشناس ترک درباره بازار فولاد در این کشور می‌گوید: بازار در فصل تابستان بسیار راکد است و خریداران منتظر کاهش بیشتر قیمت‌ها هستند.

از سوی دیگر، در بازارهای صادراتی ترکیه هم شاهد افت قیمت‌ها هستیم به طوری که قیمت محصولات فولادی بلند صادراتی ترکیه هم رو به کاهش است. کارشناسان علت ارزان شدن این محصولات صادراتی را کاهش قیمت قراضه آهن وارداتی به ترکیه می‌دانند.

Fastmarkets هم در تحلیل هفتگی خود قیمت میلگرد صادراتی ترکیه را در روز پنجشنبه گذشته هر تن 400 تا 410 دلار، فوب، اعلام کرد. در حالی که قیمت این محصول یک هفته قبل 407 تا 415 دلار بود.

به گفته فعالان بازار، کارخانجات ترکیه‌ای در یک هفته اخیر قیمت میلگرد صادراتی خود را تا 410 دلار در تن، فوب، هم پایین آوردند در حالی که قیمت‌های پیشنهادی خرید آنها در حد 400 دلار در تن، فوب، بود.

شنیده شده که یک کارخانه فولادی در منطقه مرمره ترکیه 30 هزار تن میلگرد را به قیمت 410 دلار در تن، فوب، به هنگ‌کنگ فروخته شده است.

یک کارشناس ترک در این باره می‌گوید: تقاضا برای میلگرد صادراتی ترکیه در بازارهای هدف، بسیار پایین است و سبب سقوط قیمت‌ها شده است؛ اما به نظر می‌رسد قیمت قراضه آهن دیگر بیش از این کاهش پیدا نکند. تقریباً می‌توان گفت فعلاً تقاضایی برای صادرات میلگرد ترکیه از سوی واردکنندگان وجود ندارد بنابراین قیمت‌ها در بازار دستخوش نوسانات زیادی است. البته من انتظار ندارم که قیمت‌ها بیشتر از این سقوط کند زیرا قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه، ثابت مانده است.

بر اساس گزارش Fastmarkets، قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه از آمریکا در هفته گذشته هر تن 256.31 دلار، سی.اف.آر، بود که نسبت به قیمت‌های یک هفته قبل از آن (255.62 دلار) اندکی افزایش نشان می‌دهد.

 

 

 

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors