یک کارشناس صنعت فولاد به فولادبان عنوان کرد:

تحقق تولید 55 میلیون تنی به شرایط اقتصادی بستگی دارد/ دولت خلف وعده نکند

یک کارشناس صنعت فولاد گفت: در افق ۱۴۰۴ تولید فولاد در کشور ۵۵ میلیون تن هدف‌گذاری شده است که وضعیت اقتصادی کشور برای رسیدن به این هدف بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

مرتضی داوری در گفتگو با فولادبان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در صنعت، تولید فولاد در یکسال گذشته بوده است، اظهار داشت: میزان تولید و صادرات محصولات فولادی نشان دهنده وضعیت اقتصادی و بار صادراتی در کشور است.

وی گفت: تامین مواد اولیه برای تولیدکنندگان بسیار حائز اهمیت است و در واقع تامین مواد اولیه، لازمه تداوم تولید میباشد. چنانچه تولیدکنندگان چشم‌انداز روشنی از وضعیت تامین مواد اولیه موردنیاز خود داشته باشند، به‌طورقطع برنامه‌ریزی دقیق‌تری برای تولید خواهند داشت.

داوری تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور به ۴۷  میلیون تن رسیده است. در این راستا، سرمایه گذاران به منظور سوددهی و کارآفرینی بخش بسیاری از سرمایه خود را به این بخش اختصاص داده اند.

به گفته این فعال صنعت فولاد، دست‌یابی به تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور تا سال ۱۴۰۴ بستگی به تکمیل زنجیره تولید داشته و تحقق آن به اکتشاف‌های جدید، ظرفیت مواد معدنی استان‌ها و شرایط اقتصادی کشور بستگی دارد.

داوری خاطرنشان کرد: برخی معتقدند در حوزه زنجیره ارزش باید فعالیت‌های خود را تقویت و با تولید فولادهای آلیاژی و ظرفیت صادراتی به اشتغالزایی کمک کنیم.

وی با بیان اینکه احیای واحدهای صنعتی راکد و راه‌اندازی معادن غیر فعال باید در دستور کار دولت قرار گیرد، بیان کرد: طرح آزادسازی پهنه ها هم هر چه سریعتر باید اجرایی گردد.

این فعال باازر فولاد در پایان با تاکید بر اینکه بخش خصوصی و تولید در کشور به پای برنامه های دولتی ماندند و اگر برنامه ریزی ها برای دستیابی به تولید پنجاه و پنج میلیونی فولاد در سال ۱۴۰۴ به نتیجه ای نرسد، فقط و فقط به دلیل ضعف مدیریتی اجرائی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *