جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 16 تیر 1400 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

نوسان دوباره بورس و افزایش میزان فروش

شاخص کل با وجود مثبت بودن روند معاملات در ساعات ابتدایی، با افزایش فشار فروش متعادل ماند و رشد زیادی نداشت.

به گزارش فولادبان؛ بازار سرمایه امروز بر خلاف چهار روز گذشته که دو روز را منفی و دو روز را مثبت طی کرد، امروز روندی نوسانی را پیش گرفت چراکه شاخص کل با امواج بالا و پایین می‌شد و فشار فروش گاهی اوقات روی آن دیده می‌شد. کارشناسان بازار سرمایه علاوه بر دور شدن سهامداران از ریسک‌های آخر هفته، رشد دو روز گذشته را عامل کاهش شاخص کل می‌دانند.

شاخص کل، پس از بالا و پایین‌های بسیار تا پایان معاملات 835 واحد نسبت به جایگاه دیروز خود بالاتر رفت و در ارتفاع یک میلیون و 282 هزار و 22 واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن نیز تقریبا همراه با نماگر اصلی بورس حرکت می‌کرد و تا انتهای معاملات، 961 هزار واحد رشد کرد و روی 392 هزار و 585 واحد ایستاد. شاخص فلزات اساسی اما روند نزولی را طی کرد و با سقوط 9 هزار و 665 واحد افت کرد و رقم 979 هزار و 750 واحد را نشان داد.

امروز، نمادهای «ولکار»، «برکت»، «فملی»، «شستا»، «فولاد»، «شپنا» و «نوری» فهرست پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار سهام را به خود اختصاص دادند. گروه‌های فلزات اساسی، شیمیایی و مواد دارویی نیز از نظر ارزش معاملات برترین گروه‌های صنعت بودند، اما نمادهای «فولاد»، «فخوز» و «شتران» بیشترین اثر منفی و نمادهای «فارس»، «وغدیر»، «فملی» و «رمپنا» بیشترین اثر مثبت را روی روند حرکتی شاخص کل داشتند.

شاخص گروه فلزات اساسی امروز بیشتر در اثر کاهش سهم‌های فولادی افت کرد چراکه سهم‌های «فخوز»، «فولاد»، «کاوه» و «کویر» بالای 2 درصد افت کردند. نماد «کچاد» امروز رشد اندکی را تجربه کرد در حالی که نماد «کگل» توقف معاملاتی داشت. در بازار فرابورس هم نماد «ذوب» نزدیک 3 درصد کاهش قیمت را در سهام خود داشت.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors