تعیین سرنوشت توسعه اقتصادی، امنیت و تجارت با تشکیل احتمالی سازمان بازرگانی

یک کارشناس فولادی گفت: با توجه به شرایط فعلی، تشکیل سازمان بازرگانی در سرنوشت توسعه اقتصادی، امنیت و تجارت كشور تأثیر بسیار زیادی خوهد داشت.

امیرحسین سبحانی نژاد در گفتگو با فولادبان در واکنش به لایحه جدید دولت برای تشکیل سازمان بازرگانی و انتقال تمام وظایف تنظیم بازار وزارتخانه‌ها و سایر دستگاه‌ها به این سازمان، بیان کرد: بحث سازمان بازرگانی در بیشتر كشورهایی كه اقتصاد آنها در صحنه جهانی مهم و موثر باشد، كاملاً مستقل است. برای مثال، كشور چین، روسیه، هند و آمریكا وزارت بازرگانی دارند اما این مقوله متأسفانه هنوز در ایران جا نیفتاده و بازرگانی ما در صحنه منطقه‌ای و جهانی جایگاه مهم و تأثیرگذاری ندارد.

وی گفت: دولت‌های متعدد با نگاه‌های متعدد عملاً به این نتیجه رسیدند كه مشكلات كشور در داخل و خارج با ساختار فعلی بازرگانی حل نخواهد شد و مجلس هم آنگونه كه باید توجهی به این موضوع مهم نكرده است.

این کارشناس صنعت فولاد با اشاره به نتایج تشکیل سازمان بازرگانی، بیان کرد: با تشكیل این سازمان، وظایف بازرگانی در حوزه داخلی و خارجی کشور كه بین وزارت صمت و كشاورزی ادغام شده بود، زیر نظر وزارت و یا سازمان بازرگانی قرار خواهد گرفت. در این صورت گمرک و سایر نهادها تحت نظر این سازمان نخواهند بود.

سبحانی نژاد در پایان خاطرنشان کرد: موضوع بازرگانی در حوزه داخلی و خارجی نه تنها یكی از اركان عمده اقتصاد كشور ما، بلكه در همه كشورهاست و در سرنوشت توسعه اقتصادی، امنیت و تجارت كشور تأثیر بسیار زیادی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *