جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 07 آبان 1401 - 2 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

اجرای تدریجی قانون سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اعلام کرد: قانون سامانه مودیان مالیاتی و پایانه‌های فروشگاهی تا پایان سال ۱۴۰۲ به صورت تدریجی اجرا می‌شود.

به گزارش فولادبان، داود منظور با بیان اینکه دولت پذیرفته قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان که قرار بود از اردیبهشت ۱۴۰۰ اجرا شود به‌صورت تدریجی اجرا کند، گفت: اجرای این قانون از شرکت‌های بورسی آغاز شده و تا پایان سال ۱۴۰۲ به تدریج اجرا می‌شود و با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان بسیاری از مشکلات و کشمکش‌ها بین سازمان امور مالیاتی، ممیزان و مودیان رفع می‌شود.

وی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی افزود: در تأخیر‌های طولانی با احراز شرایط، حداکثر بخشودگی ۳۰ درصد است، اما در موارد استثنایی و در صورت تشخیص مراجعی مانند ستاد تسهیل می‌توانیم میزان بخشودگی را افزایش دهیم، اما سیاست ما دادن اختیار بیشتر به مدیران کل استانی برای بخشودگی جرایم نیست و طبق بخشنامه جدید هرچه مودی در پرداخت مالیات خود تأخیر بیشتری داشته باشد، از بخشودگی کمتری بهره‌مند می‌شود.

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور درباره تشخیص علی‌الرأس مأموران مالیاتی هم اظهارداشت: فعالان اقتصادی اسناد درآمد‌ها و هزینه‌های خود را حفظ و ارائه کنند و اگر در زمان رسیدگی مستندات تحویل شود، تشخیص علی‌الرأس نباید به تشخیص وارد شود.

به گفته منظور، مودیان باید تخلفات احتمالی مأموران مالیاتی را در مرحله تشخیص به دادستانی منعکس کنند تا به آن رسیدگی شود و اگر از مرحله تشخیص نیز گذر کرده بودند نیز ظرفیت‌های قانونی برای رسیدگی به عدم رعایت عدالت و انصاف وجود دارد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors