گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

طرح توسعه شهر، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین را صعودی کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افزایش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، به دنبال تقویت انتظارات افزایش تقاضای میلگرد، قیمت این محصول در بازار داخلی چین افزایش یافت. پیش از این، دولت مرکزی اطلاعیه‌ای درباره طرح توسعه مجدد شهری در طول هفته قبل منتشر کرده بود.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان میی دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین 3 هزار و 650 یوآن تا 3 هزار و 670 یوآن (508 تا 510 دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل 10 یوآن افزایش نشان می‌دهد. این محصول در روز قبل بین 3 هزار و 640 یوآن تا 3 هزار و 660 یوآن معامله می‌شد.

در عین حال، مقامات چین، توسعه شهری را با هدف بهبود معیشت مردم و افزایش تقاضای بازار داخلی، در سراسر کلان‌شهرهای کشور اجرا خواهد کرد. این توسعه مجدد شامل تخریب و بازسازی خانه مطابق با دستورالعمل‌هاش شهری است.

به گزارش وزارت مسکن و شهرسازی، در پایان سال 2021 در چین 19 کلان‌شهر وجود داشت. فعالان بازار پیش‌بینی کردند طرح توسعه مجدد منجر به افزایش تقاضا برای تامین فولاد ساخت‌وساز از جمله میلگرد خواهد شد.

در نتیجه این چشم‌انداز مثبت منجر به رشد قیمت میلگرد شد.

زمزمه بازار

یک بازرگان در بازار شانگ‌های بیان کرد: تقاضای میلگرد در بازار اسپات به دلیل شرایط جوی نامناسب سراسر مناطق چین ضعیف بود، بنابراین قیمت میلگرد حدود 10 یوآن به ازای هر تن افزایش یافت. چشم‌انداز مثبتی که در نتیجه سیاست جدید ایجاد شد، برای رشد چشم‌گیر قیمت میلگرد کافی نبود.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین 3 هزار و 620 یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل حاکی از رشد 50 یوآنی است.

بورس معاملات فیوچرز شانگ‌های

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت 3 هزار و 793 یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل 30 یوآن افت نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس 3 هزار و 823 یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *