چشم‌انداز مثبت بازار فولاد آمریکا

طبق نظرسنجی ماهانه S&P Global Platts از فعالان بازار فولاد آمریکا، انتظار می‌رود تمایلات صعودی در ژانویه 2021 ادامه داشته باشد، با این حال، بیشتر شرکت‌کنندگان در نظرسنجی انتظار دارند قیمت‌های فولاد و مواد اولیه در هفته‌های آینده افزایش یابد، همچنین انتظار می‌رود تولید فولاد بیشتر شود، اما سطح موجودی بدون تغییر بماند.

به گزارش فولادبان و به نقل از S&P Global Platts؛ در این نظرسنجی که از تولیدکنندگان، توزیع‌کنندگان، بازرگانان و مشتریان نهایی فولاد ایالات‌متحده در دوره منتهی به ژانویه 2021 انجام شد، شاخص توسعه قیمت فولاد از 86.8 واحد در دسامبر به 90 واحد در ژانویه افزایش یافت که رشد انتظارات افزایشی قیمت را نشان می‌دهد (شاخص 50 نشان‌دهنده ثبات است).

با توجه به اینکه صنعت فولاد در سال 2021 در حال جهش شدید است، چندین پاسخ‌دهنده درباره بروز نوسان از جهت دیگر ابراز نگرانی کردند. یکی از مصرف‌کنندگان نهایی فولاد گفت: «بازار بی‌ثبات و شتاب برای خرید منجر به هرج و مرج در بازار فولاد می‌شود.»

دیگر مصرف‌کننده فولاد هم عنوان کرد: «تقاضای مواد اولیه و قیمت فولاد به مدت 60 روز روند صعودی داشته است.»

یک فولادساز هم گفت: «به نظر می‌رسد قیمت همه چیز (فولاد و قراضه) خیلی سریع، بالا می‌رود. در بعضی مواقع در سال 2021 انتظار تعدیل بزرگی را داشته باشید، اما زودتر از سه‌ماهه دوم نخواهد بود.»

بخش مصرف‌کننده نهایی با سطح شاخص توسعه قیمت 93.75 واحد، بیشترین نگاه مثبت را در مورد بازار فولاد آمریکا در ژانویه داشت. توزیع‌کنندگان با شاخص 91.7 در مرتبه دوم خوش‌بینی هستند و در مراتب بعدی بازرگانان، معامله‌گران و فولادسازان قرار دارند.

شرکت‌کنندگان انتظار داشتند که تولید فولاد آمریکا نیز در سال 2021 با افزایش مواجه شود. برای سومین ماه متوالی، شاخص مواد خام صعودی‌ترین شاخص در این زمینه بود.

یک توزیع‌کننده با اشاره به تقاضای شدید چین به فولاد و مواد اولیه از اواخر سال، از جمله آزاد شدن واردات قراضه به دنبال دو سال ممنوعیت، گفت: «پیش‌بینی مواد اولیه دشوار است، به‌ویژه با توجه به مشکل در درک تحولات در چین این پیش‌بینی دشوارتر هم می‌شود.»

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *