گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

تداوم روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین+دلایل

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از کاهش قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، در حالی روند نزولی قیمت میلگرد در بازار داخلی چین ادامه یافت که تولید در کنار کاهش تقاضا به افزایش خود ادامه داد.

داخلی چین

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد: شاخص قیمت بیلت داخلی EX-WH شرق چین در بازه 3370 یوآن تا 3390 یوآن (478 تا 480 دلار) بود که این بازه قیمتی نسبت به روز قبل شاهد افت 20 یوانی بوده است. این محصول در این مدت با قیمت 3390 تا 3410 یوان معامله می شد.

به گفته برخی منابع بازار، کارخانه های فولاد میزان تولید میلگرد خود در یک هفته اخیر را افزایش دادند و میلگرد بیشتری را به بازار اسپات تحویل دادند.

براساس آخرین آمارها، تولید میلگرد در چین در این هفته به 2.7 میلیون تن رسید که این میزان، 376 هزار تن نسبت به هفته قبل افزایش نشان می دهد.

در این میان، تولید بالاتر بر قیمت میلگرد هم در بازار اسپآت و هم در بازار فیوچرز تاثیر گذاشته است.

زمزمه در بازار

در عین حال، به دلیل نگرانی از کاهش بیشتر قیمت، واحدهای تجاری در تلاش هستند تا این قیمت‌ها پایان یابد. یک تاجر دوم در شانگهای گفت که فروش فعال، فشار نزولی بر قیمت میلگرد دارد.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، شاخص قیمت بیلت داخلی EXW تانگشان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده 3300 یوان به ازای هر تن  بود. این شاخص در مقایسه با روز گذشته با کاهش 80 یوانی مواجه شد..

 معاملات بورس شانگهای

 معاملات فیوچرز ماه اکتبر ر برای میلگرد در بورس کالای شانگهای با افت  34 یوانی  نسبت به قیمت توافقی روز قبل 3.466 یوان  انجام شدند.

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *