گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

رکود بازار قراضه ترکیه به دلیل محدودیت فروش فولاد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از رکود بازار قراضه ترکیه به دلیل محدودیت فروش فولاد حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، فولادسازان ترکیه پس از معامله چندین محموله در آغاز هفته گذشته، در بازار واردات قراضه دریایی فعالیتی نداشتند.

در این ر استا، کارخانه‌های فولادی این کشور پس از افت قیمت‌ها در هفته قبل، پنج محموله قراضه دریایی خریداری کردند، این درحالی است که تقاضای این محصول به دلیل کاهش فروش محصولات فولادی، تضعیف گزارش شد.

آخرین معامله زمانی بود که کارخانه‌ای فولادی در منطقه مرمره یک محموله آمریکایی شامل HMS 1,2 (80:20) و قراضه خرد شده به ترتیب با قیمت 354.5 و 374.5 دلار خرید. این کارخانه همچنین یک محموله دیگر HMS 1,2 (80:20) با قیمت 353 دلار به ازای هر تن cfr با مبدا دریای بالتیک خریداری کرد.

علاوه بر این، کارخانه‌ای فولادی در منطقه ازمیر محموله آمریکایی HMS 1,2 (80:20) با قیمت 355 دلار به ازای هر تن cfr خرید.

بازارهای فولادی ترکیه با کاهش تقاضای حاصل از مشکلات اقتصادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، بنابراین فولادسازان علاقه‎‌‌‎ای به خرید مواد اولیه خام نشان ندادند.

در نتیجه نبود معاملات جدید، شاخص روزانه قیمت در ابتدای هفته ثابت ماند. ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می دهد شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا شمال اروپا، cfr ترکیه 350.59 دلار به ازای هر تن محاسبه شد که این نرخ حاکی از ثبات نسبت به روز قبل است.

همچنین شاخص قیمت قراضه فولادی HMS 1,2 (80:20)، مبدا آمریکا، cfr ترکیه 354.51 دلار به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل بدون تغییر باقی ماند.

بازار داخلی

در همین حال، قیمت قراضه بازار داخلی ترکیه در طول هفته قبل به دلیل کاهش فروش محصولات نهایی فولادی کاهش یافت. براساس ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه باندل، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه 8 هزار و 400 لیر تا 9 هزار و 755 لیر (312-362 دلار) به ازای هر تن بود درحالی که این محصول در هفته قبل بین 9 هزار و 500 لیر تا 9 هزار و 755 لیر معامله می‌شد.

بنا بر ارزیابی فست‌مارکتز، قیمت قراضه فولادی حاصل از تخریب کشتی، بازار داخلی، تحویل به ترکیه در بازه 341 تا 350 دلار به ازای هر تن شنیده شد. نرخ معامله این محصول در هفته قبل 350 دلار گزارش شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *