جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 27 بهمن 1401 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 2 دقیقه
کپی شد!
0

تحلیل یک کارشناس از روند هفتگی بازار سرمایه/ شاخص کل هفته آینده در محدوده یک میلیون و 500 هزار واحد درجا می‌زند

یک کارشناس بازار سرمایه معتقد است" در حال حاضر علی‌رغم اینکه دلار بازار آزاد همچنان روند صعودی را طی می‌کند؛ اما به دلیل اینکه با دلار نیمایی قیمت‌گذاری می‌شود، احتمالاً شاخص در محدود یک میلیون و 500 هزار واحدی درجا بزند.

احسان خاتونی در گفتگو با فولادبان در تحلیل هفتگی بازار سرمایه اظهارداشت: در چند هفته اخیر، بازار سرمایه وضعیت خوبی نداشت به گونه‌ای که یکشنبه هفته جاری را می‌توان به عنوان «یکشنبه سیاه» نام برد. در واقع، تصمیمات قیمت‌گذاری خودرو در شورای رقابت و بورس کالا موجب منفی شدن بازار شد. پس از این موضوع، مجدداً اتفاقاتی در بازار رخ داد که شاخص‌ها نتوانستند این حجم از اخبار را تحمل کنند.

وی گفت: یکی از این اتفاقات، جریمه سنگین سازمان تعزیرات برای یکی از شرکت‌های خودرویی بود که تأثیر منفی بر بورس گذاشت، چرا که امکان دارد همین اتفاق برای سایر شرکت‌ها رخ دهد. از سوی دیگر، نامه‌ای توسط دولت منتشر شد که باید شرکت‌های پتروشیمی و زیرمجموعه‌های ایمیدرو دلار خود را در سامانه نیما بفروشند که در نهایت این اقدام منجر به کاهش فروش شرکت‌ها شد. این اتفاق در روند شاخص کل هم تأثیر داشت.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به وضعیت حساس بورس در روزهای اخیر، افزود: همچنین در گزارش 9 ماهه شرکت‌ها حدود 20 درصد کاهش حاشیه سود مشاهده می‌شود که با تداوم این روند احتمالاً در گزارشات 12 ماهه نیز وضعیت خوبی را شاهد نباشیم. در این راستا، در چند روز اخیر مجدداً موج فروش وارد بازار سرمایه شد، البته در حال حاضر بورس در وضعیت حساسی قرار گرفته و به حمایت بیشتری نیاز دارد.

خاتونی معتقد است: در حال حاضر علی‌رغم اینکه دلار بازار آزاد همچنان روند صعودی را طی می‌کند اما به دلیل اینکه با دلار نیمایی قیمت‌گذاری می‌شود، احتمالاً شاخص در محدود یک میلیون و 500 هزار واحدی درجا بزند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد شاخص در محدوده فعلی کف را مشخص کند؛ مگر اینکه نرخ دلار کاهش یابد، بنابراین دولت باید صنایع را حمایت کند تا بورس نیز حمایت شود. با این اقدام، اشتغال‌زایی افزایش خواهد یافت و همچنین از رشد بازارهای موازی مانند مسکن، طلا، ارز و امثال آن جلوگیری می‌شود.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors