جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 05 مرداد 1402 - 10 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0
در گفتگوی کارشناس اقتصادی با فولادبان مطرح شد؛

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران معدنی با تغییرات شبانه/ لزوم پایه‌گذاری یک فرمول ثابت برای محاسبه فرمول نرخ حقوق مالکانه معادن

یک کارشناس اقتصادی گفت: قرار نیست موشک هوا کنیم یا سانتریفیوژ نسل جدیدی بسازیم، تنها باید یک فرمول ثابت برای محاسبه نرخ حقوق مالکانه معادن به طور منصفانه ایجاد کنیم.

عقب‌نشینی سرمایه‌گذاران معدنی با تغییرات شبانه/ لزوم پایه‌گذاری یک فرمول ثابت برای محاسبه فرمول نرخ حقوق مالکانه معادن اخبار

احمد جانجان در گفتگو با فولادبان در رابطه با وضعیت معادن و حقوق مالکانه معادن بیان کرد: در حال حاضر 5 درصد میانگین وزنی قیمت فروش بابت حق انتفاع معادن باید تحویل ایمیدرو داده شود و هر بار علاوه بر کسب درآمد، دخالت‌ها در این حوزه افزایش می‌یابد. چنین اقدامی قطعاً در روند کار معادن اثرگذار است و باید به گونه‌ای رفتار کرد که سرمایه گذاران معدنی عقب نشینی نکنند.

وی گفت: در واقع افراد بی‌اطلاع از صنعت، صورت مالی شرکت‌ها، فرآیند تولید و امثال آن در سیاست گذاری صنایع دخالت می‌کنند. از طرفی طبق گفته‌های وزیر اقتصاد، باید کاری کنیم فرمول نرخ حقوق مالکانه معادن حدود 2 تا 5 سال ثابت باقی بماند، این درحالی است که حقوق مالکانه معادن آمریکا در 180 سال اخیر بدون تغییر مانده است.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: فرمول نرخ حقوق مالکانه معادن در جامعه‌ای که با نوسانات دلار، بحران‌های عدیده مالی، کرونا و امثال آن روبرو بوده، به مدت 180 سال کارکرد داشته است.

جانجان با بیان اینکه سیاست‌گذار باید براساس مبنای سیاست خود به منفعت صنایع و شرکت‌ها توجه کند، گفت: در این راستا، سرمایه گذار به جایی می‌رود که چشم انداز قوی برای معدن در آنجا وجود داشته باشد. از طرفی، قرار نیست موشک هوا کنیم یا سانتریفیوژ نسل جدیدی بسازیم، تنها باید یک فرمول ثابت برای محاسبه نرخ حقوق مالکانه معادن به طور منصفانه ایجاد کنیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors