گزارش فولادبان از شماره جدید نشریه متال بولتن؛

دردسرهای ناامیدی فعالان بازار؛ قیمت سنگ آهن در بازار دریای چین سقوط کرد

تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افت قیمت سنگ آهن در بازار دریای چین حکایت دارد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت سنگ آهن در بازار دریایی چین به دنبال روند نزولی معاملات فیوچرز و سوآپ سقوط کرد، زیرا امیدهای فعالان بازار درباره سیاست محرک به سرانجام نرسید.

در این راستا، معاملات فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن در بورس کالای دالیان با افت نسبت به قیمت توافقی روز قبل 829.5 یوآن (114 دلار} به ازای هر تن) انجام شدند.

همچنین معاملات ماه آگوست در بورس سنگاپور با کاهش 2.69 دلاری قیمت به ازای هر تن در مقایسه با قیمت توافقی قبل 110.09 دلار به ازای هر تن انجام شدند.

در همین حال، یک فولادسازی در هه‌بی بیان کرد: در کنفرانس اقتصادی که برگزار شد، بر پیشرفت کیفیت به عنوان اولویت چین تاکید شد. این پیام بدین معنی است که دولت در تلاش برای تعدیل ساختارهای افتصادی است و سیاست محرک بزرگی در راه نیست.

دیگر فعالان بازار نسبت به سیاست‌های محرک و تاثیر آنها بر افزایش تقاضای بازارهای نهایی امیدوار بودند.

برخلاف فصل رکود تقاضای فولاد در بازارهای نهایی چین، تقاضای میلگرد در مقایسه با هفته قبل افزایش یافته است. البته یک تاجر اظهار داشت: این رشد 5 تا 6 درصد کمتر از مدت مشابه سال گذشته است که محدودیت‌های کووید اجرا شده بودند.

بنا بر گزارش یک منبع داخلی، تعداد معاملات املاک در نیمه نخست سال 2023 بسیار کمتر از نیمه نخست سال 2019 بود.

علاوه بر این، یک تاجر در بازار شانگ‌های گفت: باران سنگین سیلاب را در جنوب چین به همراه داشت که می‌تواند بر فعالیت ساخت‌وساز و تقاضای فولاد تاثیرگذار باشد.

همچنین تاجری در شهر شاندونگ مطرح کرد: دولت برای بررسی سیاست اقتصادی تنها یک شانس در نیمه دوم سال و در نشست اقتصادی اصلی در اواخر ژوئیه دارد.

شاخص سنگ‌آهن در بازار دریایی چین به شرح ذیل است:

فاین ۶۲ درصد، cfr چینگ‌دائو :  معادل 109.64 دلار به ازای هر تن، 2.29 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۲ درصد کم آلومینیوم، cfr چینگ‌دائو: معادل 111.77 دلار به ازای هر تن، 2.22  دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۵۸ درصد، cfr چینگ‌دائو: معادل 97.95 دلار به ازای هر تن، 1.64 دلار به ازای هر تن کاهش یافت.

فاین ۶۵ درصد، مبدا برزیل، cfr چینگ‌دائو: معادل 123.20 دلار به ازای هر تن، 2.30 دلار به ازای هر تن نسبت به قبل کاهش یافت.

قیمت‌های بندری

در همین حال، فاین پیلبارا در استان شاندونگ و شهرهای تانگ‌شان و تیانجین در بازه قیمتی 862 تا 903 یوآن به ازای هر wmt معامله شد. این محصول در روز پنج‌شنبه در بازه 866-900 یوآن به ازای هر wmt معامله می‌شد.

آخرین آمار قیمت این محصول، معادل بازه قیمتی 110 تا 115 دلار به ازای هر تن در بازار دریایی است.

بورس کالای دالیان

همچنین پر معامله ترین قرارداد فیوچرز ماه سپتامبر برای سنگ آهن با قیمت 812.5 یوآن (112 دلار) به ازای هر تن منعقد شد که این نرخ در مقایسه با قیمت توافقی روز قبل، حاکی از کاهش 17 یوآنی قیمت به ازای هر تن است.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *