Please use a valid API Key عرضه فولاد در بورس کالا؛ درست یا غلط؟ - فولادبان Please use a valid API Key

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
در گفتگوی فعال فولادی با فولادبان مطرح شد؛ 

عرضه فولاد در بورس کالا؛ درست یا غلط؟

یک فعال فولادی گفت: گاهی اوقات کشف قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌های دستوری فقط به نفع تولیدکنندگان کلان یا بخشی از تجار بزرگ آهن و فولاد کشور بوده؛ اما به نفع مصرف کننده و تمام خانواده فولاد نیست. 

رضا صالحی در گفتگو با فولادبان با اشاره به وضعیت قیمت‌گذاری محصولات فولادی در بورس کالا اظهار کرد: با توجه به شرایط فعلی، به صورت قطعی نمی‌توان گفت عرضه فولاد از طریق بورس کالا و یا خارج از آن بهتر است؛ در واقع زمانی که روند نامتوازن در قیمت‌ها، موانعی در توزیع مواد اولیه فولاد و عدم تصمیم‌گیری برای مازاد آن و مشکلات کلان بین‌المللی در حوزه سیاست‌های اقتصادی خارجی برای تسهیل صادرات وجود دارد، نمی‌توان قطعیت آن را مشخص کرد.

وی در ادامه اضافه کرد: از طرفی، نگاه حرفه‌ای در جانمایی کارخانجات فولاد نداریم و زمانی که به صورت جامع به موضوعات فولادی از جمله هزینه حمل و مالیات بر ارزش افزوده نگاه نکنیم، عملاً در شرایط بی‌نظمی قرار می‌گیریم. بر همین اساس، در یک مقطع زمانی عرضه فولاد در بورس کالا و برخی اوقات خارج از آن می‌تواند به تسهیل بخشی از التهابات بازار کمک کند.

فعال صنعت فولاد با تأکید بر اینکه برخی اوقات در شرایط ملتهب و بحرانی، عرضه فولاد خارج از بورس کالا برای بهبود روند بازار بهتر است، گفت: بورس کالا برای توزیع متوازن و عادلانه محصولات و قیمت‌گذاری مناسب و منطقی شکل گرفته؛ اما متاسفانه در حال حاضر محلی برای تبانی عرضه کنندگان فولاد و تعیین قیمت‌های دستوری داخلی با قوانین نانوشته و هماهنگی‌های پشت پرده شده است.

به گفته صالحی، گاهی اوقات کشف قیمت‌ها و نرخ‌گذاری‌های دستوری فقط به نفع تولیدکنندگان کلان یا بخشی از تجار بزرگ آهن و فولاد کشور بوده؛ اما به نفع مصرف کننده و تمام خانواده فولاد نیست.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors