در گفتگوی دبیر انجمن فولاد آذربایجان با فولادبان مطرح شد؛ 

توقع دولت از فولادی‌ها برای صرفه‌جویی 90 درصدی در مصرف برق/ تولید فولاد در تابستان 1401 نصف شد 

دبیر انجمن فولاد آذربایجان گفت: دولت از شرکت‌های فولادی در حد فاصل 24 تیرماه تا 24 مردادماه انتظار صرفه جویی به میزان 90 درصد را دارند که می‌توان گفت این تفکر، به معنی تعطیلی واحدهای تولیدی است. 

علی نواداد در گفتگو با فولادبان درباره آخرین وضعیت حوزه فولاد در استان آذربایجان شرقی اظهارداشت: انجمن فولاد آذربایجان بیش از 80 عضو دارد و تمام کسانی که در حوزه فعالیت فولادی و صنایع وابسته در این استان نقش ایفا می‌کنند، عضو این انجمن هستند. این استان رتبه اول تولیدات بخش خصوصی در حوزه فولاد را به نام خود ثبت کرده است و جایگاه بسیار خوبی از نظر حجم تولیدات و صادرات دارد.

وی افزود: در واقع بیش از 12 میلیون تن ظرفیت اسمی اعضای این انجمن در استان آذربایجان شرقی است که البته در حال حاضر بنا به دلایلی حدود 6 میلیون تن فعالیت سالانه در این بخش وجود دارد. همچنین با توجه به اینکه در موقعیت خوبی از نظر صادرات برای کشورهای منطقه و میزان صادرات داریم، 15 تا 20 درصد صادرات فولاد کشور به این استان تعلق دارد.

دبیر انجمن فولاد آذربایجان با اشاره به چالش‌های تامین انرژی در صنعت فولاد، اظهار کرد: آنچه که در صنایع فولادی می‌توان از آن به عنوان یک چالش بزرگ و مهم برای تولیدکنندگان نام برد، انرژی است. در واقع، دولت انتظار دارد تولیدکنندگان در روند رشد تولید قرار داشته باشند و از طرفی، از نظر اشتغال‌زایی دغدغه‌ها نیز برطرف شده باشد اما از لحاظ مسائل و مشکلاتی که برای تولیدکنندگان به ویژه در فصل گرما وجود دارد، هیچ کمکی نمی‌شود.

نواداد تصریح کرد: دولت از شرکت‌های فولادی در حد فاصل 24 تیرماه تا 24 مردادماه انتظار صرفه جویی به میزان 90 درصد را دارند که می‌توان گفت این تفکر، به معنی تعطیلی واحدهای تولیدی است، بنابراین با وجود چنین شرایطی و اعمال محدودیت‌ها، نمی‌توان انتظار رشد در تولید را داشت.

به گفته وی، براساس آمار سال گذشته از 12 هفته تابستان، واحدهای تولیدی فولادی تنها 6 هفته توانستند کار کنند، ضمن اینکه انتظار می‌رود در صورتی که مدیریت مناسب و برنامه‌ریزی‌های صحیح در واحدهای تولیدی انجام شود، میزان تولید دچار مشکل نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *