گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 22 خرداد ماه؛

شاخص کل بورس کانال 2 میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داد/ ریزش سنگین شاخص فلزات اساسی

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 22 خرداد 1402 گزارش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار فولادبان، بازار سرمایه با تداوم روند نزولی که از چهارشنبه هفته گذشته در پیش گرفته است، در روز جاری ریزش سنگین مجددی را تجربه کرد به گونه‌ای که کانال دو میلیون و 200 هزار واحدی را از دست داد. بر همین اساس، به نظر می‌رسد این اتفاق به دلیل نوسانات قیمت دلار در بازار آزاد باشد. امروز ارزش کل معاملات بازار 307 هزار و 21 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 10 هزار و 345 میلیارد تومان آن مربوط به معاملات خرد سهام و صندوق‌های قابل معامله سهامی بوده است. ناگفته نماند 3 درصد از کل ارزش معاملات نیز مربوط به معاملات خرد بود.

از سوی دیگر، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی و انبوه سازی به ترتیب با ارزش معامله 948 میلیارد تومان، 597 میلیارد تومان و 546 میلیاردتومان برترین صنایع بازار امروز هستند که بیشترین حجم معامله را به ثبت رساندند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 62 هزار و 805 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 145 هزار و 405 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 18 هزار و 889 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 729 هزار و 746 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 63 هزار و 14 واحدی، رقم یک میلیون و 508 هزار و 429 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فملی»،«شپنا»،«شبندر»،«پارسان»،«تاپیکو»و«خودرو» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «بکام»،«سقاین»،«ثمسکن»،«بشهاب»و«خکمک» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «شاراک»،«شخارک»،«کاما»،«اخابر»و«خودرو» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *