قیمت کویل نورد گرم ایالات متحده از 1700 دلار فراتر رفت

قیمت فولاد در ایالات متحده همچنان در حال افزایش است، در حال حاضر قیمت کویل نورد گرم 1700 دلار در هر تن را رد کرده است. این سطح بی‌سابقه قیمت به علت فعالیت شدید در اکثر بخش‌های مصرف‌کننده فولاد است و انتظار می‌رود که حرکت صعودی قیمت‌ها در کوتاه‌مدت ادامه یابد.

به گزارش فولادبان به نقل از MEPS، نرخ بهره‌برداری از ظرفیت کارخانه‌های فولاد ایالات متحده اخیراً از سطح 80 درصد پیشی گرفته است. با این حال، تقاضا هنوز از عرضه بیشتر است. مصرف محصولات فولادی بلند به‌ویژه برای استفاده در بخش ساخت‌وساز همچنان رو به افزایش است.

اگرچه تولید در صنعت خودرو مختل شده است، اما به دلیل کمبود عرضه نیمه‌هادی‌ها، تقاضای فولاد از جانب تولیدکنندگان خودرو همچنان صعودی است. فعالیت در بخش‌های دیگر، مانند ساخت‌وساز، معدن و کشاورزی، همچنان پررونق است.

سنای آمریکا بسته زیرساخت 1.2 تریلیون دلاری دولت را تأیید کرده است. جو بایدن رئیس‌جمهور این توافق‌نامه دوحزبی را در 24 ژوئن اعلام کرد. این یک برنامه هشت ساله است که شامل تزریق بودجه برای توسعه جاده‌ها، پل‌ها، حمل‌ونقل و زیرساخت‌های انرژی و اینترنت می‌شود.

وضعیت اقتصادی مثبت کانادا هم در این زمینه اثرگذار بوده است. تمام بخش‌های عمده مصرف‌کننده فولاد کانادا فعالیت سالم را گزارش می‌کنند. با کاهش محدودیت‌های کرونایی، بخش انرژی رشد بیشتری را پیش‌بینی می‌کند. همانطور که تولیدکنندگان فولاد بهره‌برداری از ظرفیت خود را بهینه می‌کنند، بخش معدن، به‌ویژه سنگ‌آهن، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

قیمت‌ها برای کلیه محصولات فولادی در ماه ژوئن مجدداً افزایش یافت و این امر به دلیل عدم تعادل بین تقاضا و عرضه پشتیبانی شد. این، فشار رو به بالا بر تورم وارد می‌کند که اکنون به 3.4 درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *