جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران 22 خرداد 1402 - 11 ماه پیش زمان تقریبی مطالعه: 3 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 22 خرداد؛ نرخ دلار از ظهر امروز ناگهان افزایشی شد/ رکود صنایع چگونه تورم‌زا می‌شود؟

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد: نرخ دلار که تا صبح امروز روند کاهشی در بازار در پیش گرفته بود اما از ظهر امروز روند صعودی به خود گرفته است.

تحلیل روزانه بازار آهن دوشنبه 22 خرداد؛ نرخ دلار از ظهر امروز ناگهان افزایشی شد/ رکود صنایع چگونه تورم‌زا می‌شود؟ اتحادیه صنفی آهن و فولاد ایران اخبار ایمیدرو, اخبار معدن, ایمیدرو, بازار آهن, تغییرات نرخ دلار, نرخ دلار امروز

به گزارش خبرنگار فولادبان، نرخ ارز صبح امروز باز هم روند نزولی داشت و دلار برای اولین بار در سال‌جاری به کانال 46 هزار تومان رسید اما در ادامه معاملات قیمت دلار افزایشی شد و اکنون با قیمت 47 هزار و 800 تومان معامله می‌شود. روند عرضه ارز در مرکز مبادله طلا و ارز از یک سو و اخبار مرتبط با احیای برجام و رفع تحریم‌ها از سوی دیگر عامل کاهش قیمت ارز و طلا و در بازار شده است.

در این میان، هرچند دولت معتقد است اقتصاد را از اخبار سیاسی دور کرده و با هدایت تقاضاهای غیر رسمی به کانال رسمی در بخش طلا و ارز سعی بر مدیریت این بازار داشته اما بالاخره تاثیر اخبار سیاسی بر اقتصاد مشهود است و قابل کتمان نیست.

این موضوع بازارهای مالی مختلف را تحت تاثیر قرار داده و فولاد را هم با رکود مواجه کرده است. در این راستا، اکنون قیمت‌ها در بازار فولاد با کاهش قیمت مواجه شده‌اند اما باید توجه داشت در این شرایط نوسان قیمت نه به نفع مصرف کننده است و نه به نفع تولید کننده؛ به این دلیل که مصرف کننده برای کاهش قیمت بیشتر صبر می‌کند و تولید کننده به دنبال فروش بیشتر برای تامین سرمایه در گردش خواهد بود. در این صورت، تولیدکنندگان راهی نظام بانکی می‌شوند و فشار به این بخش دوباره باعث کسری بانکها و افزایش اضافه برداشت خواهد شد و ادامه آن اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی اتفاق می‌افتد و تورم به همه جامعه تحمیل می‌شود. از این رو، دولت باید برای رفع رکود در بخش های کلیدی اقتصاد از جمله فولاد وارد عمل شود تا تولید و صادرات با مشکل مواجه نشود.

همچنین آمار سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) می‌گوید پارسال ۴۸ میلیون و ۶۹۰ هزار تن انواع محصولات معدن و صنایع معدنی به ۱۶۹ کشور صادر شد. در این میان، چین با ۲ میلیارد و ۹۰۴ میلیون دلار مقصد نخست صادرات محصولات بخش معدن و صنایع معدنی ایران بود که سهم ۲۳.۷ درصدی از کل صادرات این بخش را به خود اختصاص داده است. امسال نیز ایران به دنبال افزایش صادرات محصولات فولادی خود است.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در دوشنبه نشان می دهد

در همین حال، بررسی بازار آهن در روز دوشنبه نشان می دهد امروز در بازار میلگرد شاهد افزایش قیمت 50 تومانی یک شرکت و کاهش 600 تومانی دو شرکت هستیم.

همچنین در بازار نبشی و ناودانی قیمت محصولات همه شرکت‌ها ثبات قیمتی را تجربه کرده‌اند.

در بازار تیرآهن، در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت محصولات شرکت ها ثابت بوده است ، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای از 50 تا 200 تومان کاهش قیمت مشاهده می‌شود.

علاوه بر این، در بازار پروفیل شاهد کاهش 500تا 1000 تومانی سه شرکت هستیم.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors