جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
گزارش فولادبان از معاملات «پشت خطی»؛

تحلیل روزانه بازار آهن پنجشنبه یازدهم خرداد؛ تقاضای فولاد چین فروکش کرد/ تاثیر سفرهای سیاسی بر نرخ ارز موقتی است

تازه ترین گزارش‌ها از بازار فولاد نشان می دهد تاثیر سفرهای سیاسی بر نرخ ارز موقتی است

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز نرخ ارز در پایه ۵۰ هزار و ۵۰۰ تومان معامله شد که این نرخ نسبت به روز گذشته تغییری نداشت که این موضوع بر بازارهای دیگر از جمله فولاد تاثیر داشت و این بازار را از نوسان قیمت دور نگه داشت.

در ابتدا گفته می‌شود سفر سلطان عمان به ایران باعث ثبات نرخ ارز شده اما باید توجه داشت اگر این موضوع صحت هم داشته باشد تاثیر کوتاه مدت خواهد داشت؛ به این دلیل که تورم در حدود ۵۰ درصد است و در سال آینده دوباره نرخ ارز را دستخوش تغییر می‌کند.

البته این موضوع در کنار سیاستهای فدرال رزرو برای افزایش ارزش دلار کشورها را با چالش روبه‌رو می‌کند. در بازارهای دیگر مانند فولاد نیز انتظار برای تعیین تکلیف تجارت با دلار ادامه دارد و افت قیمت در برخی مقاطع اتفاق می‌افتد. شاهد مثال این موضوع به قیمت‌های منطقه CIS بر می‌گردد. هر تن اسلب صادراتی ایران فوب خلیج فارس بدون تغییر، با قیمت 480 دلار در هر تن و بیلت صادراتی ایران با افت 4.5 دلاری، با نرخ میانگین 489 دلار و 50 سنت مبادله شد.علاوه بر این، بیلت صادراتی منطقه CIS با کاهش 5 دلاری، با نرخ 514 دلار به ازای هر تن مبادله شد، در حالی که اسلب صادراتی این منطقه نیز 7 دلار و 50 سنت افت کرد و به قیمت 520 دلار در هر تن به فروش رسید.

از سوی دیگر، بهای جهانی سنگ اهن 62 درصد در بازار امروز با کاهش 1.8 دلاری 102.65 دلار ارزیابی شد و از طرفی هم نرخ زغالسنگ فوب استرالیا و سی اف آر چین با رشد یکسان 0.5 دلاری 222.5 دلار ارزش گذاری شد تا اختلاف قیمت این دو ماده اولیه شاخص به 20 دلار رسیده باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دند تقاضای فولاد در چین فروکش کرده و سنگ آهن از دایره توجهات پیمانکاران این کشور خارج شده است. در این شرایط رکود پشت کارخانه‌های فولاد چشم بادامی‌ها جا خوش می‌کند و تاثیر آن به فولادسازان دیگر نیز می‌رسد.

در ایران نیز تقاضای فولاد در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته و به گفته کارشناسان فقط اجرای طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند آن را از رکود نجات دهد.

آخرین وضعیت بازار آهن چه خبر؟

بررسی  بازار آهن در روز پنجشنبه نشان می دهد امروز قیمت میلگرد در همه شرکت‌ها ثبات بوده است.

علاوه بر این، در بازار نبشی دو شرکت افزایش 300 تا 800 تومانی قیمت داشتند همچنین در بازار ناودانی قیمت ها رشد 100 تا 130 تومانی داشتند.

در بازار تیرآهن در بخش کیلویی قیمت ها بدون تغییر اعلام شد، ضمن اینکه در این بازار در بخش شاخه ای شاهد کاهش 100 تا 200 هزار تومانی بودیم.

در بازار پروفیل شاهد ثبات قیمت اکثر شرکت‌ها هستیم و تنها در یک شرکت افزایش 1060 تومانی قیمت مشاهده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors