جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 18 اسفند 1399 - 3 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

عمده طلب ایران از عراق دینار است/ افت 20 درصدی ارزش دینار در ماه‌های اخیر

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران گفت: قسمت اعظم مطالبات ما از عراق به دینار است و ارزش این پول نیز در ماه‌های اخیر تقریبا 20 درصد کاهش پیدا کرده، چون بیشتر بانک‌های عراق دلار در حساب خود نگه نمی‌دارند.

به گزارش فولادبان؛ علی شریعتی مقدم در گفت وگو با ایلنا در این‌باره اضافه کرد: درباره هند نیز این موضوع صادق است، چون مطالبات ما به روپیه بود و از این محل اقلام خریداری می‌شد، حالا با پایان روپیه تاثیر آن را در واردات و قیمت برنج و چای مشاهده می‌کنیم.

وی تصریح کرد: باید در صحت و سقم موضوع آزاد شدن پول‌های بلوکه‌شده ایران از عراق دقت شود؛ چون طلب ما از عراق از جنس مطالباتمان از کره و چین نیست و عراق بیشترین مبادله در منطقه را دارد و جزو شرکای تجاری ما است. پس این جاده دو طرفه است و هوشمندی خاصی را می‌طلبد.

رئیس کمیسیون کشاورزی و صنایع وابسته اتاق بازرگانی ایران ادامه داد: شاید در مورد کشورهای دیگر مانند کره و چین ما به دنبال فشار بین‌المللی باشیم، اما در مورد عراق داستان متفاوت است و باید در پی گسترش روابط باشیم، چون علاوه بر اقتصاد در مباحث دیگر مانند امنیت با یکدیگر همکاری داریم.

شریعتی مقدم با تاکید بر این که نباید آزاد شدن مطالبات از عراق را سیاسی کرد، اظهار داشت: این خطر وجود دارد که این موضوع مانند FATF سیاسی شده است و بهره‌برداری جناحی شود، مثلا برخی‌ها آزاد شدن پول‌ها را به سفر رئیس قوه قضاییه یا برخی به سفر دولت ربط می‌دهند و از آن موج سواری می‌کنند، در حالی که این صحت ندارد و ممکن تبعات اقتصادی و سیاسی برای ما داشته باشد.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors