تصویب کلیات لایحه دوفوریتی کاهش نرخ مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون برنامه و بودجه

لایحه دوفوریتی کاهش مالیات بر ارزش افزوده در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فولادبان، لایحه دوفوریتی کاهش مالیات بر ارزش افزوده در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مورد بررسی قرار گرفت و موافقان و مخالفان این لایحه به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

در این راستا، محسن زنگنه، عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: پس استماع نظرات نمایندگان در این جلسه، کلیات این لایحه در کمیسیون مصوب و موضوع یک درصد مالیات بر ارزش افزوده مد نظر قرار گرفت.

وی با اشاره به برداشت‌های غلط صورت گرفته پیرو لایحه فوق بیان داشت: برخی در قبال این لایحه این طور برداشت کرده اند که مجلس در تلاش برای اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ است که باید گفت قانون بودجه در این بخش اصلاح نمی‌شود، لذا ما در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ هیچ حکم تورم زایی را در نظر نگرفتیم.

این نماینده مجلس بیان کرد: اقدام دولت در جهت ارائه این لایحه برای اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده است اما به دلیل اینکه دولت می‌خواهد این قانون را برای مدت یک سال اصلاح کند، می‌کوشد این موضوع را در قالب لایحه اصلاح بودجه، مطرح و به مجلس ارائه دهد، بنابراین منظور از این لایحه اصلاح قانون مالیات بر ارزش افزوده و نه اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۲.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به حضور داود منظور، رئیس جدید سازمان برنامه و بودجه در این جلسه بیان کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه با حضور در این جلسه، کلیات برنامه هفتم توسعه را برای نمایندگان این کمیسیون تشریح کرد. به گفته رئیس سازمان برنامه و بودجه برنامه هفتم توسعه هفته آینده یکشنبه به صحن مجلس ارائه خواهد شد.

وی تاکید کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه در این جلسه تاکید کرد که برنامه هفتم توسعه در ۷ بخش و ۲۲ فصل دیده شده است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مباحث اقتصادی، زیر بنایی، فرهنگی و اجتماعی، علمی و فناوری و آموزشی، سیاست خارجی، دفاعی و امنیتی و اداری و حقوقی و قضایی از جمله سرفصل‌ها این برنامه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *