جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار بازار سرمایه داخل 18 اردیبهشت 1402 - 1 سال پیش زمان تقریبی مطالعه: 0 دقیقه
کپی شد!
0
گزارش فولادبان از نوسانات بازار سرمایه – دوشنبه 18 اردیبهشت ماه؛

ریزش بی‌سابقه در بازار سرمایه/ شاخص فلزات 100 هزار واحد ریخت

فولادبان از پایان معاملات بورس اوراق بهادار در روز 18 اردیبهشت 1402 گزارش می‌دهد.

ریزش بی‌سابقه در بازار سرمایه/ شاخص فلزات 100 هزار واحد ریخت اخبار بازار سرمایه داخل

به گزارش خبرنگار فولادبان، امروز بازار یک دست قرمز رنگ بود و تقریبا تمامی سهام قفل در صف فروش بودند. همچنین ارزش معاملات خرد نسبت به پیک ۲ روز گذشته با کاهش ۵۰ درصدی همراه بود و به 12 هزار و 200 میلیارد تومان رسید که از این میزان، 7 هزار و 500 میلیارد تومان متعلق به بازار بورس، 2 هزار و 500 میلیارد تومان متعلق به فرابورس و 2 هزار و 100 میلیارد تومان متعلق به صندوق‌های سهامی بود.

ناگفته نماند بازار سرمایه امروز از نظر درصد ریزش دومین ریزش تاریخی بورس ایران و از نظر واحد ریزش، بیشترین ریزش واحد در تاریخ بورس بود. از طرفی، گروه‌های خودرو، فلزات اساسی، بانک‌ها به ترتیب با ارزش معامله یک هزار و 65 میلیارد تومان، 945 میلیارد تومان و 820 میلیارد تومان برترین صنایع بازار بودند که بیشترین حجم معامله را داشته‌اند. همین موضوع شرایط را برای بازار سرمایه فراهم کرد تا معاملات سومین روز هفته قرمز رنگ به پایان برسد.

در همین حال، شاخص کل بورس امروز در زمان بسته شدن معاملات 125 هزار و 761 واحد افت داشت و به 2 میلیون و 314 هزار و406 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن نیز تا پایان معاملات 37 هزار و 11 واحد کاهش یافت و در ارتفاع 803 هزار و 326 واحدی قرار گرفت. همچنین شاخص فلزات اساسی با افت 100 هزار و 338 واحدی، رقم یک میلیون و 673 هزار و 991 واحد را نشان داد.

نمادهای «فولاد»،«فارس»،«فملی»،«کگل»،«کچاد»،«شپنا»و«وغدیر» بیشترین تاثیر را در روند نزولی شاخص کل داشتند. علاوه بر این، نمادهای «وملی»،«خوساز»،«خکمک»،«خلنت»و«شلعاب» بیشترین افزایش قیمت را تجربه کردند. همچنین نمادهای «سیمرغ»،«وتوس»،«ساروم»،«شفارس»و«تکمبا» بیشترین کاهش قیمت را در بازار امروز رقم زدند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors