جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
اخبار 03 خرداد 1403 - 3 هفته پیش زمان تقریبی مطالعه: 1 دقیقه
کپی شد!
0

آخرین وضعیت تولید جهانی فولاد/ هند صدرنشین شد

تولید جهانی فولاد خام در آوریل به ۱۵۵.۷ میلیون تن متریک رسید که نسبت به سال گذشته ۵٪ کاهش داشته است، طبق داده‌های انجمن جهانی فولاد که در ۲۲ مه منتشر شد.

به گزارش فولادبان، تولید جهانی در آوریل همچنین ۳.۱٪ کمتر از ماه گذشته بود که بالاترین سطح ماهانه از مه ۲۰۲۳ بوده است.

مجموع تولید آوریل، تولید چهار ماه اول سال را به ۶۲۵.۴ میلیون تن متریک رساند که فقط ۰.۹٪ کمتر از سال گذشته بود.

چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد، ۸۵.۹ میلیون تن متریک در آوریل تولید کرد که ۷.۲٪ کمتر از سال گذشته و ۲.۶٪ کمتر از ماه قبل بود و ۵۵.۲٪ از کل تولید جهانی فولاد خام را تشکیل داد.

حجم تولید چین در ژانویه تا آوریل نیز ۳٪ کمتر از سال گذشته بود و به ۳۴۳.۷ میلیون تن متریک رسید.

هند، دومین تولیدکننده بزرگ فولاد جهان، شاهد افزایش ۳.۶٪ در تولید سالانه خود بود، اما در آوریل با کاهش ۵.۸٪ نسبت به ماه گذشته به ۱۲.۱ میلیون تن متریک رسید. این تولید چهار ماهه به ۴۹.۵ میلیون تن متریک رسید که ۸.۴۵٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

تولید ژاپن در آوریل به ۷.۰۵ میلیون تن متریک رسید که ۲.۵٪ کمتر از سال گذشته و ۲٪ کمتر از ماه مارس بود و تولید ژانویه تا آوریل ۱.۲٪ کمتر از سال گذشته به ۲۸.۵ میلیون تن متریک رسید.

تولید آوریل در ایالات متحده ۲.۸٪ کمتر از سال گذشته و ۱.۹٪ کمتر از ماه گذشته به ۶.۷ میلیون تن متریک رسید و تولید چهار ماهه ۲.۲٪ کاهش یافت و به ۲۶.۵ میلیون تن متریک رسید.

برآورد شده است که روسیه در آوریل ۶.۲ میلیون تن متریک تولید کرده که ۵.۷٪ کمتر از سال گذشته و ۳.۲٪ کمتر از مارس است. مجموع چهار ماهه برآورد شده ۲۴.۶ میلیون تن متریک بود که ۲.۵٪ کمتر از سال گذشته است.

کره جنوبی در آوریل ۵.۱ میلیون تن متریک فولاد خام تولید کرد که ۱۰٪ کمتر از سال گذشته و ۳.۸٪ کمتر از ماه گذشته به پایین‌ترین سطح از نوامبر ۲۰۲۲ رسید و حجم ژانویه تا آوریل ۵٪ کمتر از سال گذشته به ۲۱.۲ میلیون تن متریک رسید.

 تولید اتحادیه اروپا ۱.۱٪ افزایش یافت

اتحادیه اروپا در آوریل ۱۱.۳ میلیون تن متریک فولاد خام تولید کرد که ۱.۱٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشته اما ۲.۵٪ کمتر از ماه گذشته بود. حجم ژانویه تا آوریل ۰.۶٪ کمتر از سال گذشته به ۴۴.۴ میلیون تن متریک رسید.

آلمان، بزرگترین تولیدکننده فولاد در اروپا، شاهد افزایش ۶.۴٪ در تولید فولاد خام سالانه خود در آوریل به حدود ۳.۴ میلیون تن متریک بود، هرچند این میزان ۳.۱٪ کمتر از ماه گذشته بود. این باعث شد حجم تولید ژانویه تا آوریل به ۱۳.۱ میلیون تن متریک برسد که ۶.۱٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

ترکیه در آوریل ۲.۸ میلیون تن متریک تولید کرد که ۴.۵٪ نسبت به سال گذشته افزایش داشت اما ۱۳٪ کمتر از حجم مارس بود و به پایین‌ترین سطح ماهانه از آگوست ۲۰۲۳ رسید. تولید ژانویه تا آوریل نیز ۲۲٪ نسبت به سال گذشته افزایش یافت و به ۱۲.۳ میلیون تن متریک رسید.

برآورد شده است که برزیل در آوریل ۲.۷ میلیون تن متریک فولاد تولید کرده که ۲.۱٪ کمتر از سال گذشته و ۳.۱٪ کمتر از ماه گذشته بود، در حالی که تولید ایران ۱۲٪ کمتر از سال گذشته و ۳.۲٪ کمتر از ماه گذشته به حدود ۲.۷ میلیون تن متریک رسید که کمترین میزان در چهار ماه گذشته بود.

تولید چدن از ۳۸ کشور در آوریل به ۱۰۵.۶ میلیون تن متریک رسید که ۶.۳٪ کمتر از سال گذشته و ۲.۲٪ کمتر از ماه مارس بود.

تولید آهن احیا شده مستقیم در جهان در آوریل به ۹.۳ میلیون تن متریک رسید که ۱۲.۶٪ کمتر از سال گذشته و ۲.۶٪ کمتر از ماه مارس بود، طبق گزارش worldsteel داده‌های فولاد خام ۶۴ کشوری را پوشش می‌دهد که به worldsteel گزارش می‌دهند و حدود ۹۸٪ از تولید فولاد خام جهان را تشکیل می‌دهند.

مطالب مرتبط
  • نظراتی که حاوی فحش و افترا به هیچ عنوان پذیرفته نمیشوند
  • حتما با کیبورد فارسی اقدام به ارسال دیدگاه کنید فینگلیش به هیچ هنوان پذیرفته نمیشوند
  • موارد درگیری با کاربران در پاسخ به نظرات دیگر کاربران پذیرفته نمی‌شود.
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جست و جو بیشتر ...

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors