در راستای اجرای سیاست های توسعه ای ایمیدرو رقم خورد؛

امضای ۳ قرارداد و یک تفاهمنامه معدنی در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از پیاده سازی استراتژی‌های جدید و توسعه‌ای در این مرکز خبر داد و اعلام کرد: مرکز وارد فعالیت‌های توسعه‌ای شده است تا مسائل کلان را شناسایی و عارضه یابی کند و به دور از نگاه بنگاهی؛ تحقیق و توسعه در شرکت‌های معدن و صنایع معدنی را رقم بزند.

به گزارش فولادبان، مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران ۳ قرارداد در بخش معدن و یک تفاهم نامه در بخش نوآوری و فناوری با شرکت‌های فولاد سنگان، مس جانجا، اکسین سپهران پایا و توسعه و تجارت الکترونیک منعقد کرد.

در همین حال، مرتضی هاشم پور، سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران امروز در آیین امضای این قراردادها و تفاهم نامه‌ها در حوزه معدن و صنایع معدنی و فناوری اظهارداشت: توسعه خدمات و همکاری‌ها بین مرکز و شرکت‌های معدن و صنایع معدنی و دانش بنیان‌ها آغاز شده است.

وی گفت: مرکز تحقیقات به لحاظ نرم افزار، سخت افزار و نیروی انسانی نخبه در خاورمیانه بی نظیر و در دنیا کم نظیر است.

هاشم پور با بیان اینکه مرکز به دور از نگاه بنگاهی به دنبال پیاده‌سازی استراتژی‌های جدید است و در این زمینه برنامه‌های عملیاتی تدوین شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران در خصوص چشم انداز صنعت فولاد کشور و ظرفیت‌های مرکز تحقیقات در تحقق این هدف اعلام کرد: هدف تولید ۵۵ میلیون تن فولاد نیاز به مواد اولیه و ۶۶ میلیون تن گندله دارد که تأمین آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: ذخایر قطعی سنگ آهن کشور از یک دهه آینده کفایت برنامه تولید فولاد را نمی‌دهد و باید از ظرفیت معادن و ظرفیت سازی بهره لازم را برد.

هاشم پور اظهار داشت: در ظرفیت سازی‌ها استفاده از توانمندی‌های مراکز تحقیقاتی به ویژه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی باید مورد توجه باشد و در این زمینه ۲ نسخه راهبردی و خدماتی همچون پرعیارسازی کم عیارها و عارضه یابی و بهینه سازی فرآیندها در بخش فرآوری مواد معدنی توسط این مرکز قابل ارایه است.

وی گفت: مرکز تحقیقات ارائه خدمات فنی، مطالعاتی و تحقیقاتی را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده است و امضای قراردادهای همکاری در حوزه معدن و صنایع معدنی به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در اقتصاد ملی گواه این موضوع است.

ارائه خدمات آزمایشگاهی و تحقیقات فرآوری مواد معدنی

موضوع قرارداد مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با شرکت فولاد سنگان در زمینه ارائه خدمات تخصصی و دانش بنیان و مشاوره در انجام درخواست‌های کارفرما در خصوص آزمایش‌ها، مطالعات و تحقیقات فرآوری پرعیارسازی مواد معدنی است. همچنین ارزشیابی و اعتبارسنجی گزارش های ارایه شده توسط کارفرما، عارضه یابی و بهینه سازی، پژوهش و توسعه فناوری در حوزه معدن و صنایع معدنی در فولاد سنگان، از دیگر مفاد این قرارداد همکاری است.

انجام مطالعات فرآوری کانسنگ مس_طلا

انجام مطالعات فرآوری کانسنگ مس-طلا معدن مس جانجا با روش لیچینگ و هیپ لیچینگ موضوع قرارداد همکاری بین مرکز تحقیقات فرآوری با شرکت مس جانجا است. هدف از انجام این آزمایش‌ها انجام مطالعات امکانسنجی فرآوری و همچنین طراحی مدار فرآوری مس و طلا برای نمونه‌های مختلف محدوده جانجا در استان سیستان و بلوچستان است.

انجام تست سیکلون واسطه سنگین سیار

از دیگر قراردادهای منعقد شده در این آیین، می توان به قرارداد بین مرکز تحقیقات فرآوری و شرکت اکسین سپهران پایا اشاره کرد که موضوع آن انجام تست فرآوری فروکروم به وسیله دستگاه سیلیکون واسطه سنگین سیار مرکز در محل کارخانه فروکروم جغتای و آموزش پرسنل معرفی شده از طرف شرکت مذکور است.

توسعه حوزه نوآوری و فناوری

در این مراسم امضای تفاهم نامه توسعه همکاری‌های مشترک در حوزه نوآوری و فناوری بین مرکز تحقیقات فرآوری و شرکت بین المللی توسعه تجارت و الکترونیک امضا شد. ایجاد ارتباط سازمان یافته بین گروه کسب و کارهای نوین آن و مرکز تحقیقات به منظور هم افزایی دستاوردهای دوطرف، تسهیل امور مربوط به نوآوری و فناوری در معدن و صنایع معدنی و حمایت از ایده‌های خلاقانه و تجاری سازی طرح‌های ارزش آفرین از اهداف این تفاهم نامه است.

مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران از زیرمجموعه‌های ایمیدرو محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *